|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ülkemizde yetiştirilen ve ticari değeri olan kesme çiçek türlerini tanımasını, çoğaltmasını, yetiştiriciliğini gerçekleştirebilmesini, üretimde karşılaşabileceği sorunları çözebilmesini, depolama ve pazarlama konularını kavramasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kesme çiçek kavramını öğrenme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kesme çiçek türlerini tanıyabilir, bakımı isteklerini ve yetiştirme tekniklerini bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kesme çiçeklerin tanıtımı, yetiştirme ve bakım işlemlerinin öğretilmesi, yetiştirme ve bakım işlemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kesme çiçek sektörü ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gerbera yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karanfil yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gül yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Lale yetiştiriciliği, çoğaltma yöntemi ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Krizantem yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gypsophila yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şebboy yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Glayöl yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Zambak yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Orkide ve Fresia yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Flamingo çiçeği yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Nergis yetiştiriciliği ve bakım istekleri, çoğaltma tekniği ve hasat | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Forcing Flower Bulbs, International Flower Bulb Center, Holland. | |
2 | Mengüç, A., Süs Bitkileri (Soğanlı, Yumrulu, Rizomlu Bitkilerde Üretim, Doku Kültürleri ile Üretim), Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 904, Eskişehir, 1996. | |
3 | Larson, R.A. Introduction to Floriculture. Academic press. 1980. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
görsel sunu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |