|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevresel etki değerlendirmeye yönelik tanım ve kavramları öğrenebilmelerini, çevresel etki değerlendirme sürecinin işleyişini ve yasal mevzuatını kavrayabilmelerini, örnek çevresel etki değerlendirme raporlarını inceleyebilmelerini ve yorumlayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir ÇED raporu hazırlarken dikkat edilecek noktaları tanımlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Çevresel etki değerlendirme raporlarını inceleyebilir ve yorumlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Örnek bir ÇED raporu hazırlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevresel etki değerlendirmeye ilişkin tanım ve kavramlar, çevresel etki değerlendirmenin amacı ve temel ilkeleri, çevresel etki değerlendirme süreci ve yasal mevzuatı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre Tanımı ve Kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevresel etki değerlendirmeye yönelik tanım ve kavramlar, çevresel etki değerlendirmenin amacı ve temel ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye’de ÇED | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ekolojik Risk Analizi ve ÇED | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | ÇED sürecinde etki saptama, ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çevre bileşenleri ve olası etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Etki değerlendirme teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | ÇED ile ilgili yasa ve yönetmelikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | ÇED ile ilgili yasa ve yönetmelikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | ÇED Raporu Sonrası Denetimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci grupları ile Farklı Sektörler için Hazırlanmış Raporların Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci grupları ile Farklı Sektörler için Hazırlanmış Raporların Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci grupları ile Farklı Sektörler için Hazırlanmış Raporların Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci grupları ile Farklı Sektörler için Hazırlanmış Raporların Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer Öznur, A., 1996.Çevresel Etki Değerlendirmesine Giriş. TMMOB Şehir Plancıları Odası Yayını.. | |
2 | ÇED Raporu Hazırlama Ve Değerlendirme Semineri Ders Notları. Türkiye orma ncılar Derneği Yayını. Doç.Dr. Şükran ŞAHİN. 1998. Ankara | |
3 | Şengül, M., 2002.Türkiyede ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği İçerik Çözümlemesi. Detay Yayıncılık, Ankara. | |
4 | Çevresel Etki Değerlendirmesi, Prof. Dr. Muzaffer YÜCEL. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. 1996. Adana | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |