|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarihi çevre ve düzenleme kavramının peyzaj mimarlığı uygulama alanı içerisinde irdelenmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarihi alanların korunması ve düzenleme konularında alt yapı oluşturmak |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tarihi çevrenin öğeleri |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tarihi çevre ve düzenleme kavramlarına ilişkin genel bilgiler |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarihi çevre kavramı, tarihsel peyzaj ve özellikleri, anıt ağaçlar ve tarihi mekanların planlama kriterleri, aşamaları ile birlikte uygulama projesinin yapıldığı derstir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarihi çevre, tarihi kent ve koruma kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Tarihi ve kültürel miras kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Tarihi çevrelerin özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Tarihi çevrenin ögeleri; anıtlar, külliyeler, sitler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Kültür, zaman ve mekan ilişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Koruma bilinci ve koruma planlaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Tarihi çevre koruma süreci; envanter hazırlama, fotoğraflama, saptama ve belgeleme çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tarihi çevrenin korunmasında yesil alanların önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Dünyada tarihi çevre koruma düsüncesinin gelisimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Türkiye’de tarihi çevre koruma düsüncesinin gelisimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Tarihi kent merkezlerinin korunmasında kentsel tasarımın ve peyzaj mimarlıgının önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Ülkemiz tarihi çevre ve kent dokularından örneklerin sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Yurt dışı tarihi çevre ve kent dokularından örneklerin sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Tarihi çevre ve kentlerde planlama ilkeleri, örnek çalışma gösterimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM yayınları, 1999, İstanbul | |
| 2 | Akın, N. ,Türkiye’de Tarihi Çevre Koruma, Örnekler ve Sorunlar, Mimarlık, 1988/2, ss.40-43. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||