Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-326 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-326 Adı: TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE DÜZENLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ASLIHAN TIRNAKÇI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarihi çevre ve düzenleme kavramının peyzaj mimarlığı uygulama alanı içerisinde irdelenmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarihi alanların korunması ve düzenleme konularında alt yapı oluşturmak PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Tarihi çevrenin öğeleri PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tarihi çevre ve düzenleme kavramlarına ilişkin genel bilgiler PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihi çevre kavramı, tarihsel peyzaj ve özellikleri, anıt ağaçlar ve tarihi mekanların planlama kriterleri, aşamaları ile birlikte uygulama projesinin yapıldığı derstir
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Koruma Kavramına Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Koruma Anlayışının Kısa Tarihi ve Kuramsal Temeli Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürel Mirasın Korunması ve Değerlendirme Ölçütleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Restorasyon Projesinin Hazırlanma Süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Restorasyon Projesinin Hazırlanma Süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Restorasyon Projesinin Hazırlanma Süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Restorasyon Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Restorasyon Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Restorasyon Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tarihi Çevre Koruma Anlayışı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültür Varlıklarının Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütlenmeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kültür Varlıklarının Korunması ile İlgili Yasalar ve Koruma Eğitimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Final sunumu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM yayınları, 1999, İstanbul
2 Akın, N. ,Türkiye’de Tarihi Çevre Koruma, Örnekler ve Sorunlar, Mimarlık, 1988/2, ss.40-43.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 3 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 91