|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünyada ve ülkemizde çevre politikaları, sorunları ve nedenleri ile bu sorunlara karşı alınacak önlemlere mesleki açıdan yaklaşma ve bilinçli olabilme yeteneğini kazanabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre Sorunlarının Yönelik Çözüm Önerileri Getirebilir |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çevre-İnsan İlişkilerini Algılayabilme ve Çevreye Duyarlı Plan Kararları Alabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Çevrenin Korunmasına İlişkin Politikalar, Uluslararası Sözleşmeler Konusunda Bilgi Sahibi Olabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre politikaları ve çevre duyarlılığı, nüfus-kentleşme, hava kirliliği, küresel ısınma, iklim değişikliği, tür azalması, radyoaktif kirlilik, gürültü kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması. | Uzaktan Eğitim |
2 | Çevreye yönelik tanım, kavram ve kapsamlar, çalışma gruplarının oluşturulması | Uzaktan Eğitim |
3 | Çevre Politikası, Uluslararası Çevre Politikaları | Uzaktan Eğitim |
4 | Türkiye’nin Çevre Politikaları | Uzaktan Eğitim |
5 | Türkiye’nin Çevre Politikalarına devam | Uzaktan Eğitim |
6 | Çevre Duyarlılığı | Uzaktan Eğitim |
7 | Hava kirlenmesi ve kirletici kaynaklar | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hava kirliliğine karşı alınabilecek önlemler Hava kirliliğinin bitkiler ve insan sağlığı üzerine etkileri | Uzaktan Eğitim |
10 | Toprak kirlenmesi kirletici madde ve faaliyetler Toprak kirliliği önleme çalışmaları ve toprak ıslahı | Uzaktan Eğitim |
11 | Su kaynakları. Suyun kullanımı ve su kirliliği-su kalite | Uzaktan Eğitim |
12 | Gürültü Kirliliği | Uzaktan Eğitim |
13 | Flora ve Faunada Tür Azalması | Uzaktan Eğitim |
14 | Radyoaktif Kirlilik | Uzaktan Eğitim |
15 | Güncel çevre sorunlarının tartışılarak değerlendirilmesi | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yücel, M., 1999. Çevre Sorunları. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayı No: 10, Ders Kitapları Yayın No: A-28, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi 302 s. Adana. | |
2 | Haktanır, K., S., Arcak, 1998. Çevre Kirliliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1503, Ders Kitabı : 457, Ankara Üniversitesi Fakültesi Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 323 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yücel, M., 1999. Çevre Sorunları. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 10, Ders Kitapları Yayın No: A-28, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi 302 s. Adana. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 6 | 6 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |