Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-407 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-407 Adı: DOĞA KORUMA Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin; çevre ve doğa koruma ilişkilerini kavramasını, doğa korumanın önemi ve nedenlerini kavramasını, Dünya’da ve Türkiye’deki korunan alan statülerini öğrenmesini, Avrupa Peyzaj Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olmasını ve korunan alan planlama ve yönetim ilkelerini öğrenmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğa koruma tarihçesi konusunda bilgi sahibi olabilme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Doğa korumanın önemi ve nedenlerini anlayabilme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Dünya’da ve Türkiye’deki korunan alan statülerini öğrenebilme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Doğal ve kültürel çevre değerlerinin koruma amaçlı planlamalarda nasıl kullanılması gerektiğini öğrenebilme PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar Doğa Korumanın Önemi, Tür ve Habitat Korunmasının Önemi Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları Doğa Koruma Gerekçeleri, Korunan Alanların Sınıflandırılması, Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri, Arazi Çalışması, Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında İlan Edilen Alanlar Doğa Koruma Örgütleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Kaynak tanıtımı, Doğa Koruma nedir? Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Doğa Koruma – Çevre Koruma ilişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doğa Korumanın tarihçesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doğa Korumanın önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Doğa Korumanın nedenleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Korunan alan statüleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Korunan alanların ilanı ile ilgili kriterler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Korunan alanların planlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Korunan alanların planlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Korunan alanların saptanmasındaki yasal dayanaklar ve örgütler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Doğa koruma örgütleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye’de bulunan korunan alanlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye’de bulunan korunan alanlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye’de bulunan korunan alanlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana.
2 Demirel, Ö. 2005; Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı,424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, Trabzon
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 10
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 14 70
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 143