|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin; çevre ve doğa koruma ilişkilerini kavramasını, doğa korumanın önemi ve nedenlerini kavramasını, Dünya’da ve Türkiye’deki korunan alan statülerini öğrenmesini, Avrupa Peyzaj Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olmasını ve korunan alan planlama ve yönetim ilkelerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğa koruma tarihçesi konusunda bilgi sahibi olabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Doğa korumanın önemi ve nedenlerini anlayabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dünya’da ve Türkiye’deki korunan alan statülerini öğrenebilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Doğal ve kültürel çevre değerlerinin koruma amaçlı planlamalarda nasıl kullanılması gerektiğini öğrenebilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar Doğa Korumanın Önemi, Tür ve Habitat Korunmasının Önemi Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları Doğa Koruma Gerekçeleri, Korunan Alanların Sınıflandırılması, Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri, Arazi Çalışması, Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında İlan Edilen Alanlar Doğa Koruma Örgütleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Kaynak tanıtımı, Doğa Koruma nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Doğa Koruma – Çevre Koruma ilişkisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğa Korumanın tarihçesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğa Korumanın önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Doğa Korumanın nedenleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Korunan alan statüleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Korunan alanların ilanı ile ilgili kriterler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Korunan alanların planlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Korunan alanların planlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Korunan alanların saptanmasındaki yasal dayanaklar ve örgütler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doğa koruma örgütleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye’de bulunan korunan alanlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye’de bulunan korunan alanlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye’de bulunan korunan alanlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana. | |
2 | Demirel, Ö. 2005; Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı,424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, Trabzon | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 143 |