|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre üzerinde önemli değiştirici etkileri olan bir kullanım alanı olarak turizm kavramını belirleyen ekonomik, sosyal, kültürel ve ekolojik özelliklerin ortaya konması, bu temelde kaynakların devamlılığını nitel ve nicel göstergeler yardımı ile tesis edecek araç ve yöntemlerin aktarılması, diğer yandan Türkiye'de turizm ve rekreasyonun doğal ve kültürel çevre ile olan etkileşimini ortaya koyarak mevcut turizm politikası konularında onları bilgilendirmek hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | turizm ve rekreasyon kavramları ile ilgili felsefi temelde bir bakış açısına sahip olabileceklerdir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | turizm ve rekreasyonun çağdaş toplumlarda gelecekte oynayacakları rol hakkında bir perspektif kazanabileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | doğal ve kültürel çevre değerlerinin turizm ve rekreasyon planlama yaklaşımlarında nasıl kullanılması gerektiğini kuramsal olarak öğreneceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizmin gelişme eğilimleri ve çevre kaynakları arasındaki ilişki. Turizmi gelişimini etkileyen doğal ve sosyal altyapı. Turizmin çevre kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri Kaynaklarının kullanımı açısından değerlendirilmesi. Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve turizm ilişkileri. Turist ve yerel halkın çevreyi ve çevre kaynaklarını algılama biçimi ve sürdürülebilir turizm. Turizmin sürdürülebilir olmasını gerektiren nedenler. Sürdürülebilir turizmin başarıya ulaşmasındaki ölçütler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarının tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Turizmin gelişme eğilimleri ve çevre kaynakları arasındaki ilişki | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Turizmi gelişimini etkileyen doğal ve sosyal altyapı. Turizmin çevre kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri Kaynaklarının kullanımı açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve turizm ilişkileri. Turist ve yerel halkın çevreyi ve çevre kaynaklarını algılama biçimi ve sürdürülebilir turizm | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Turizmin sürdürülebilir olmasını gerektiren nedenler. Sürdürülebilir turizmin başarıya ulaşmasındaki ölçütler | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sürdürülebilir turizm uygulamalarından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Turizmde taşıma kapasitesi | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğal ve kültürel çevre kaynaklarının korunmasına yönelik turizm planlaması | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çevresel ve sosyal konuların turizm planlamasına entegrasyonu | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ekoturizm: Kuramsal çerçeve, uygulamalar, ekoturizmin ekonomik etkisi | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Turizm ve rekreasyon kaynaklarının değerlendirilmesi ve izlenmesinde kullanılan yöntemler | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Örnek çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turner, T., Landscape Planning and Environmental Impact Design, UCL Pres, 426P, 1998 | |
2 | Altunkasa, F. 1992; Rekreasyonel Planlama Organizasyonu, Ç.Ü.Z.F.Genel yayın No: 54, Ç.Ü.Yayınları No: 132, Ç.Ü.Z.F.Ofset Atölyesi, 99 s Adana | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Turner, T., Landscape Planning and Environmental Impact Design, UCL Pres, 426P, 1998 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |