|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’nin Doğal Bitki Örtüsünü tanıtmak, bu kapsamda temel kavramları sunmak ve bölge florasında yer alan başlıca taksonları öğretmek, peyzaj planlama, peyzaj tasarımı, peyzaj onarımı ve doğa koruma konularıyla bağlantılı olarak doğru karar vermeyi sağlama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki sistematiğinin esaslarını, bi-nomial adlandırma ve niteleyicilerin (epitet) kullanımını öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türkiye florasının genel özelliklerini öğrenmek. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türkiye’nin bitki coğrafya bölgeleri, önemli bitki alanları ve bitki örtüsünün tahrip faktörleri ile insan etkilerini öğrenmek. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’nin bitki coğrafya bölgeleri, Türkiye’nin doğal yapısı ve bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler, Türkiye florasının genel özellikleri, Türkiye’nin Önemli Bitki Alanları Bitki örtüsünün tahrip faktörleri ve insan etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiyenin doğal ve ekolojik yapısı, ormanları ve sorunları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiyenin doğal ve ekolojik yapısı, ormanları ve sorunları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğal bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğal bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkiyenin Fitocoğrafik yapısı ve bölgeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkiyenin Fitocoğrafik yapısı ve bölgeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türkiyenin Fitocoğrafik yapısı ve bölgeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’nin doğal yapısı ve bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkiye florasının genel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye’nin Önemli Bitki Alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doğal bitki bölgeleri, dağılış alanları ve bu bölgelerdeki bitki örtüsünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Doğal bitki bölgeleri, dağılış alanları ve bu bölgelerdeki bitki örtüsünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doğal bitki bölgeleri, dağılış alanları ve bu bölgelerdeki bitki örtüsünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Doğal bitki bölgeleri, dağılış alanları ve bu bölgelerdeki bitki örtüsünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altan, T. 2000. Doğal Bitki Örtüsü. Ç.Ü. Ziraat Fak. Genel Yayını No:235 Ders Kitapları Yayın No:A-76 | |
2 | Davis, P. H. 1965. Flora of Turkey and East Aegean Islands Vol:1-9 University Press Edinburg . | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Altan, T. 2000. Doğal Bitki Örtüsü. Ç.Ü. Ziraat Fak. Genel Yayını No:235 Ders Kitapları Yayın No:A-76. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |