|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin sulamanın temel ilkelerini kavrayabilmesini, peyzaj alanlarında kullanılan sistemlerini tanımasını, ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, sistemin tasarımı, işletim ilkeleri için gerekli tekniklerini gerçekleştirebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sulamanın temel ilkelerini kavrayabilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Varolan koşullar için sulama sistemini seçebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Belirlenen sistemi tasarlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, Sulamanın programlanması, Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, yararları ve sulamanın tarihçesi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
2 | Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
3 | İklim ve toprak etmenleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
4 | Toprak nemi ve ölçülmesi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
5 | Bitki su tüketiminin tahmin edilmesi ve saptanması | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
6 | Sulama suyu gereksinimi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
7 | Sulamanın programlanması | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
10 | Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
11 | Yağmurlama sistemlerinin tipleri, unsurları ve işletim ilkeleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
12 | Bireysel sabit yağmurlama sistemlerinin tasarımı | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
13 | Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
14 | Mikro-sulama sistemlerinin unsurları çalışma ilkeleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
15 | Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s | |
2 | Özlen Doğangönül, Cengiz Doğangönül., 2008. Peyzaj Sulamasının Teknik Esasları ve Projelendirme, 544 Syf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |