|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin sulamanın temel ilkelerini kavrayabilmesini, peyzaj alanlarında kullanılan sistemlerini tanımasını, ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, sistemin tasarımı, işletim ilkeleri için gerekli tekniklerini gerçekleştirebilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sulamanın temel ilkelerini kavrayabilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Varolan koşullar için sulama sistemini seçebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Belirlenen sistemi tasarlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, Sulamanın programlanması, Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sulamanın tanımı ve önemi, yararları ve sulamanın tarihçesi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 2 | Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 3 | İklim ve toprak etmenleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 4 | Toprak nemi ve ölçülmesi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 5 | Bitki su tüketiminin tahmin edilmesi ve saptanması | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 6 | Sulama suyu gereksinimi | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 7 | Sulamanın programlanması | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 10 | Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 11 | Yağmurlama sistemlerinin tipleri, unsurları ve işletim ilkeleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 12 | Bireysel sabit yağmurlama sistemlerinin tasarımı | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 13 | Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 14 | Mikro-sulama sistemlerinin unsurları çalışma ilkeleri | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 15 | Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı | Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s | |
| 2 | Özlen Doğangönül, Cengiz Doğangönül., 2008. Peyzaj Sulamasının Teknik Esasları ve Projelendirme, 544 Syf. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 30 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 1 | 10 | |
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 93 | ||