Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-425 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-425 Adı: PEYZAJ SULAMA SİSTEMLERİ VE PROJELENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sulamanın temel ilkelerini kavrayabilmesini, peyzaj alanlarında kullanılan sistemlerini tanımasını, ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, sistemin tasarımı, işletim ilkeleri için gerekli tekniklerini gerçekleştirebilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sulamanın temel ilkelerini kavrayabilme PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Varolan koşullar için sulama sistemini seçebilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Belirlenen sistemi tasarlayabilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, Sulamanın programlanması, Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları, Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sulamanın tanımı ve önemi, yararları ve sulamanın tarihçesi Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
2 Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
3 İklim ve toprak etmenleri Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
4 Toprak nemi ve ölçülmesi Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
5 Bitki su tüketiminin tahmin edilmesi ve saptanması Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
6 Sulama suyu gereksinimi Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
7 Sulamanın programlanması Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri, Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
10 Yağmurlama sulamanın tanımı ve önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
11 Yağmurlama sistemlerinin tipleri, unsurları ve işletim ilkeleri Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
12 Bireysel sabit yağmurlama sistemlerinin tasarımı Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
13 Mikro-sulama yöntemlerinin önemi, kullanım olanakları, avantaj ve dezavantajları Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
14 Mikro-sulama sistemlerinin unsurları çalışma ilkeleri Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
15 Mikro-sulama sistemlerinin tasarımı Sözlü anlatım, Soru cevap, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s
2 Özlen Doğangönül, Cengiz Doğangönül., 2008. Peyzaj Sulamasının Teknik Esasları ve Projelendirme, 544 Syf.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 1996. Sulama, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1443, Ankara, 295 s

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 10
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 1 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93