|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı peyzaj alanlarında doğaya uyumlu sürdürülebilirlilik prensipleri içerisinde , estetik, ekolojik ve fonksiyonel tasarımları tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel peyzaj alanları ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel peyzaj alanlarının tanıtımı, çatı ve teras bahçeleri, kaya bahçeleri, hobi bahçeleri, hayvanat bahçesi, botanik bahçesi, kış bahçesi, alp bahçesi gibi farklı alan kullanımlarının özellikleri, planlama ve tasarım teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı ve tanıtımı Çevrenin algılanması ve psikoloji | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Çevrenin algılanması ve psikoloji | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Coğrafi çevreye ilişkin kavramlar Çevrenin temsilini etkileyen etmenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Özel peyzaj alanları Şifa Bahçeleri Şifa Bahçesi Tasarım Teknikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Duyu bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Özgün ulusal bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Anı bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tematik bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Avlu bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Yerli bitki bahçeleri Tropik bitki bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Su etkin bahçeler(Yağmur bahçeleri, kurakçıl bahçe vb) | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Kaya bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Çatı bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Kurumsal bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, ISBN 975 442 001 7, Erzurum | |
2 | Yılmaz, S., 1999. Hayvanat Bahçeleri Tasarımı Üzerine Bir Araştırma -Mekânsal Farklılığın Ziyaretçi Algısına Etkileri. KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 1999,Trabzon | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, ISBN 975 442 001 7, Erzurum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |