|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Farklı peyzaj alanlarında doğaya uyumlu sürdürülebilirlilik prensipleri içerisinde , estetik, ekolojik ve fonksiyonel tasarımları tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel peyzaj alanları ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel peyzaj alanlarının tanıtımı, çatı ve teras bahçeleri, kaya bahçeleri, hobi bahçeleri, hayvanat bahçesi, botanik bahçesi, kış bahçesi, alp bahçesi gibi farklı alan kullanımlarının özellikleri, planlama ve tasarım teknikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı ve tanıtımı Çevrenin algılanması ve psikoloji | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Çevrenin algılanması ve psikoloji | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Coğrafi çevreye ilişkin kavramlar Çevrenin temsilini etkileyen etmenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Özel peyzaj alanları Şifa Bahçeleri Şifa Bahçesi Tasarım Teknikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Duyu bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Özgün ulusal bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Anı bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tematik bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Avlu bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Yerli bitki bahçeleri Tropik bitki bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Su etkin bahçeler(Yağmur bahçeleri, kurakçıl bahçe vb) | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Kaya bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Çatı bahçeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Kurumsal bahçeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, ISBN 975 442 001 7, Erzurum | |
| 2 | Yılmaz, S., 1999. Hayvanat Bahçeleri Tasarımı Üzerine Bir Araştırma -Mekânsal Farklılığın Ziyaretçi Algısına Etkileri. KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 1999,Trabzon | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, ISBN 975 442 001 7, Erzurum. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 93 | ||