|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasarım kavramlarına ilişkin biginin tasarım kararlarına dönüştürülmesinin öğretilmesi, mesleki deneyimin güçlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebilir |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | yapmış oldukları tasarımın gerekçelerini, yani tasarım yaklaşımlarını savunabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Problem tanımı: çalışma alanının analizi ve incelenmesi. Tasarım kavramlarına ilişkin bilginin tasarım kararlarına dönüştürülmesi. Tasarım konsepti oluşturulması. Tasarım kriterlerinin ortaya koyulması. Tasarım eğitimi süresince elde edilen tasarım bilgisi ve deneyimi ile bir senteze ulaşma. Sonuç çözüme ulaşma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitirme çalışmasına başlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
3 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
4 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
5 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
6 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
7 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
10 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
11 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
12 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
13 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
14 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
15 | Bireysel çalışma | Uygulamalı anlatım, Çizim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Booth N. 2011. Peyzaj Mimarisinin Temelleri: Site Tasarım Dilini Kullanarak Biçim ve Mekanı Bütünleştirmek | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Proje konusu ile ilgili rapor ve makaleler, Peyzaj Mimarlığı ve yakın bilim dallarına ait her türlü yayın. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 5 | 14 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 358 |