Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-402 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-402 Adı: BİTİRME PROJESİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tasarım kavramlarına ilişkin biginin tasarım kararlarına dönüştürülmesinin öğretilmesi, mesleki deneyimin güçlendirilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebilir PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 yapmış oldukları tasarımın gerekçelerini, yani tasarım yaklaşımlarını savunabilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Problem tanımı: çalışma alanının analizi ve incelenmesi. Tasarım kavramlarına ilişkin bilginin tasarım kararlarına dönüştürülmesi. Tasarım konsepti oluşturulması. Tasarım kriterlerinin ortaya koyulması. Tasarım eğitimi süresince elde edilen tasarım bilgisi ve deneyimi ile bir senteze ulaşma. Sonuç çözüme ulaşma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bitirme çalışmasına başlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
3 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
4 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
5 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
6 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
7 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
8 Ara Sınav
9 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
10 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
11 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
12 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
13 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
14 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
15 Bireysel çalışma Uygulamalı anlatım, Çizim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Booth N. 2011. Peyzaj Mimarisinin Temelleri: Site Tasarım Dilini Kullanarak Biçim ve Mekanı Bütünleştirmek
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Proje konusu ile ilgili rapor ve makaleler, Peyzaj Mimarlığı ve yakın bilim dallarına ait her türlü yayın.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 10
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 5 14 70
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 14 70
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 14 70
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 14 70
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 358