|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN DULKADİROĞLU (hakandulkadiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Peyzaj Mimarlığı disiplini içerisinde planlama/tasarım, çevre ve doğa koruma ile ilgili mevzuat hakkında bilgi vermek, çevreye yönelik uluslararası sözleşmeleri, çevre yönetimi açısından ulusal ve uluslararası kuruluşları ve kuruluşların çalışma alanlarını, kurum ve kuruluşlar arasındaki ilişkileri anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre hakkının varlığını kavrar ve savunabilir. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Yasal düzenlemelerin işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ulusal ve uluslararası yasal süreçlerin işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ulusal ve uluslararası çevre mevzuatını tanıyabilir |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye çevre politikası, Türkiye’de çevre mevzuatı ve yönetimi, Avrupa Birliği’nde çevre mevzuatı, Avrupa Birliği Çevre Eylem Programları, çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve çalışma alanları, Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası çevre sözleşmeleri, öğrenci sunumları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Çevre Hukuku ile ilgili kaynak tanıtımı | Uzaktan Eğitim |
2 | İnsan Haklarının evrimi ve çevre hakkının doğuşu | Uzaktan Eğitim |
3 | Türkiye Cumhuriyeti ve değişik ülkelerin Anayasalarındaki çevre ile ilgili hükümler | Uzaktan Eğitim |
4 | Türkiye’de çevre mevzuatı, çevreye ilişkin kanun, yönetmelik ve tebliğler | Uzaktan Eğitim |
5 | Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve çalışma alanları, Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası çevre sözleşmeleri | Uzaktan Eğitim |
6 | Çevre Kanunu | Uzaktan Eğitim |
7 | Çevre Kanunu ile ilgili yönetmelikler | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre Kanunu ile ilgili yönetmelikler devam | Uzaktan Eğitim |
10 | Milli Parklar Kanunu ve Milli Parklar Yönetmeliği | Uzaktan Eğitim |
11 | Peyzaj Mimarlığının konusu ile ilgili diğer yasal düzenlemeler | Uzaktan Eğitim |
12 | Peyzaj Mimarlığının konusu ile ilgili diğer yasal düzenlemeler devam | Uzaktan Eğitim |
13 | Avrupa Peyzaj Sözleşmesi | Uzaktan Eğitim |
14 | Çevre ile ilgili Uluslararası Sözleşmeler | Uzaktan Eğitim |
15 | Çevre ile ilgili Uluslararası Sözleşmeler | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye Çevre Vakfı, (2001). Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı. TÇV Yayın No:149, Türkiye Çevre Vakfı, Ankara, ISBN 9757250619. | |
2 | Güneş A.M. 2019. Çevre Hukuku Bilgisi. 1. Baskı , 306 Syf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye Çevre Vakfı, (2001). Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı. TÇV Yayın No:149, Türkiye Çevre Vakfı, Ankara, ISBN 975725061 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 20 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |