Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-406 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-406 Adı: KENT VE BÖLGE PLANLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Şehir ve Bölge Planlama ile ilgili temel kavramların öğretilmesi ve peyzaj mimarlığı ile ilişkilendirilmesinin sağlanması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Şehir ve Bölge planlama ile ilgili temel kavramları bilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Farklı ölçeklerdeki mekân kavramlarını bilir ve günlük hayatla ilişkilendirebilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Planlama hiyerarşisinin önemini bilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Fiziksel planlama ve peyzaj mimarlığı arasındaki ilişkiyi bilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Şehir planlamada kuramlar, Şehir bölge kavramları, Ölçek ve mekan ilişkisi, Şehir planlama tarihi, Yerel planlama, Türkiye’de yerel planlama süreci, plan tipleri, planlama hiyerarşisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği ile ilgili bilgiler, kaynak tanıtımı. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Şehir ve Bölge Planlama disiplininin çalışma alanları, peyzaj mimarlığı ile ilişkilendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mekân kavramına kuramsal bakış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mekân ve ölçek kavramına kuramsal bakış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Şehir ve kent kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Şehir planlamanın tarihçesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Şehir planlama kuramları I Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Şehir planlama kuramları II Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Günümüz kent planlama yaklaşımları I Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
11 Günümüz kent planlama yaklaşımları II Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye’de Mekânsal planlama, Plan tipleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yerel Plan tipleri ve ölçekleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yerel plan tipleri ve peyzaj mimarlığı ilişkisinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alexander, E.R., 1986 Approaches to planning,Introducing Current Planning Theories, Concepts and Issues, Amsterdam: Gordon&Breach
2 Ersoy, M., 2016. Kentsel Planlama Kuramları. İmge Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Alexander, E.R., 1986 Approaches to planning,Introducing Current Planning Theories, Concepts and Issues, Amsterdam: Gordon&Breach

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 20
9.Proje
Final Sınavı 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 3 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 74