|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şehir ve Bölge Planlama ile ilgili temel kavramların öğretilmesi ve peyzaj mimarlığı ile ilişkilendirilmesinin sağlanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şehir ve Bölge planlama ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Farklı ölçeklerdeki mekân kavramlarını bilir ve günlük hayatla ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Planlama hiyerarşisinin önemini bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fiziksel planlama ve peyzaj mimarlığı arasındaki ilişkiyi bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şehir planlamada kuramlar, Şehir bölge kavramları, Ölçek ve mekan ilişkisi, Şehir planlama tarihi, Yerel planlama, Türkiye’de yerel planlama süreci, plan tipleri, planlama hiyerarşisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği ile ilgili bilgiler, kaynak tanıtımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Şehir ve Bölge Planlama disiplininin çalışma alanları, peyzaj mimarlığı ile ilişkilendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mekân kavramına kuramsal bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mekân ve ölçek kavramına kuramsal bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Şehir ve kent kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Şehir planlamanın tarihçesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Şehir planlama kuramları I | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şehir planlama kuramları II | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Günümüz kent planlama yaklaşımları I | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
11 | Günümüz kent planlama yaklaşımları II | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye’de Mekânsal planlama, Plan tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yerel Plan tipleri ve ölçekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yerel plan tipleri ve peyzaj mimarlığı ilişkisinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alexander, E.R., 1986 Approaches to planning,Introducing Current Planning Theories, Concepts and Issues, Amsterdam: Gordon&Breach | |
2 | Ersoy, M., 2016. Kentsel Planlama Kuramları. İmge Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Alexander, E.R., 1986 Approaches to planning,Introducing Current Planning Theories, Concepts and Issues, Amsterdam: Gordon&Breach |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 74 |