|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mesleki uygulama çalışmaları, proje çalışmaları ve teorik olarak anlatılan ders konularının uygulamalarını yapmak, Türkiye ve dünyadaki uygulamalardan örnekler üzerinde tartışmalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mesleğin uygulama alanlarını bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mesleki olarak yükümlülüklerini öğrenir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Mesleğin uygulanmasında karşılaşılan zorlukları bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Meslekle ilgili sorunları bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Meslekle ilgili temel kavramlar, uygulama alanları, mesleki örgütlenme, kentsel peyzaj sorunları, kırsal peyzaj sorunları, doğa koruma çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mesleğin uygulama alanlarının tanıtımı, kısaca ülkemizdeki tarihçesi ve önemli gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ulusal ve Uluslar arası uygulama alanlarının karşılaştırılması; yurtdışı örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dış mekan düzenlemelerinde kullanılan bitkisel tasarım örnekleri, uygulama ve bakım şekilleri, kullanılan bitki türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çevre sorunları ile ilgili çeşitli örnekler, koruma kullanım yönünde yurtiçi ve yurtdışındaki yaklaşımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Doğa ve çevre koruma, ÇED ve SÇD konularında ilk bilgiler, uygulama örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ülkemizin biyolojik zenginlikleri, sulak alanlar; kıyılar, koruma kullanım yönünde planlamanın önemi, örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anıtlar Kurul Kararları ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama | Uygulamalı anlatım, Çizim |
10 | Peyzaj onarımı ile ilgili örnekler, | Uygulamalı anlatım, Çizim |
11 | Uygulama | Uygulamalı anlatım, Çizim |
12 | Bitki ile ıslaha yönelik açıklamalar; yolları, bitki türleri, uygulama şekilleri | Uygulamalı anlatım, Çizim |
13 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
14 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
15 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uzun, G., 1988. Peyzaj Mimarlığı Uygulama Tekniği. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları No:86, Adana. | |
2 | Robinette, G. O., 1983. A Guide to Estimating Landscape Costs. Van Nostrand Reinhold Company, New York | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Peyzaj Uygulama Tekniği, Prof.Dr.Ö.Bülend SEÇKİN, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, 2003 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |