|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mesleki uygulama çalışmaları, proje çalışmaları ve teorik olarak anlatılan ders konularının uygulamalarını yapmak, Türkiye ve dünyadaki uygulamalardan örnekler üzerinde tartışmalar yapmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mesleğin uygulama alanlarını bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Mesleki olarak yükümlülüklerini öğrenir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Mesleğin uygulanmasında karşılaşılan zorlukları bilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Meslekle ilgili sorunları bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Meslekle ilgili temel kavramlar, uygulama alanları, mesleki örgütlenme, kentsel peyzaj sorunları, kırsal peyzaj sorunları, doğa koruma çalışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mesleğin uygulama alanlarının tanıtımı, kısaca ülkemizdeki tarihçesi ve önemli gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Ulusal ve Uluslar arası uygulama alanlarının karşılaştırılması; yurtdışı örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Dış mekan düzenlemelerinde kullanılan bitkisel tasarım örnekleri, uygulama ve bakım şekilleri, kullanılan bitki türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Çevre sorunları ile ilgili çeşitli örnekler, koruma kullanım yönünde yurtiçi ve yurtdışındaki yaklaşımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Doğa ve çevre koruma, ÇED ve SÇD konularında ilk bilgiler, uygulama örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Ülkemizin biyolojik zenginlikleri, sulak alanlar; kıyılar, koruma kullanım yönünde planlamanın önemi, örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Anıtlar Kurul Kararları ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulama | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 10 | Peyzaj onarımı ile ilgili örnekler, | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 11 | Uygulama | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 12 | Bitki ile ıslaha yönelik açıklamalar; yolları, bitki türleri, uygulama şekilleri | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 13 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 14 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 15 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Uzun, G., 1988. Peyzaj Mimarlığı Uygulama Tekniği. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları No:86, Adana. | |
| 2 | Robinette, G. O., 1983. A Guide to Estimating Landscape Costs. Van Nostrand Reinhold Company, New York | |
| 3 | Virginia McLeod, 2012. Çağdaş Peyzaj Mimarisinden Detaylar. YEM Yayınları | |
| 4 | Norman, K. Booth, 2012. Foundations of Landscape Architecture, John Wiley Published. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Peyzaj Uygulama Tekniği, Prof.Dr.Ö.Bülend SEÇKİN, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, 2003 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||