|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, insan-peyzaj ilişkisi düzleminde engelli kavramını anlaşılmasını, engelsiz peyzaj tasarımın araştırma alanını öğrenilmesini, engelsiz peyzaj tasarımının bütün alanlarda olması gerektiği kadar, peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından öneminin kavranmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Duyarlı bakış açısı kazanma, |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Engelsiz peyzaj tasarımının araştırma alan ve yöntemlerini öğrenebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Mekan ile kullanıcıları arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Kullanıcı davranışlarını engelsiz peyzaj tasarımı temelinde yorumlayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Engelsiz peyzaj tasarımı dersinin önemi ve tarihsel gelişimi vb., Kelime ve kavramlar, Araştırma alan ve yöntemleri , Fiziksel çevre - kullanıcı ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Engelli kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Değerler kapsamında duyarlılık | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Engelsiz fiziksel (yapılı) çevre | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Yasal çerçeve | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Kullanıcı gereksinmeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Gerekli ölçüler, alan gereksinimleri ve erişme uzaklıkları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Engelsiz tasarım, kapsayıcı tasarım, evrensel tasarım kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Ulaşım | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Yatay dolaşım | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Düşey dolaşım | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Kent mobilyaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Bilgi ve işaret levhaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Türkiye’den ve Dünyadan Başarılı Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koca, C., 2010. Engelsiz Tasarım Kılavuzu. Dünya Engelliler Vakfı, 122 s. | |
| 2 | Stoneham, J., Thoday, P. 1996. Landscape Design for Elderly and Disabled People. Garden Art Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Koca, C., 2010. Engelsiz Tasarım Kılavuzu. Dünya Engelliler Vakfı, 122 s. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 30 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 1 | 20 | |
| Final Sınavı | 2 | 50 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 89 | ||