Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-424 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-424 Adı: ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, insan-peyzaj ilişkisi düzleminde engelli kavramını anlaşılmasını, engelsiz peyzaj tasarımın araştırma alanını öğrenilmesini, engelsiz peyzaj tasarımının bütün alanlarda olması gerektiği kadar, peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından öneminin kavranmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Duyarlı bakış açısı kazanma, PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Engelsiz peyzaj tasarımının araştırma alan ve yöntemlerini öğrenebilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Mekan ile kullanıcıları arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayabilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Kullanıcı davranışlarını engelsiz peyzaj tasarımı temelinde yorumlayabilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Engelsiz peyzaj tasarımı dersinin önemi ve tarihsel gelişimi vb., Kelime ve kavramlar, Araştırma alan ve yöntemleri , Fiziksel çevre - kullanıcı ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Engelli kavramı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Değerler kapsamında duyarlılık Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Engelsiz fiziksel (yapılı) çevre Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yasal çerçeve Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kullanıcı gereksinmeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gerekli ölçüler, alan gereksinimleri ve erişme uzaklıkları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Engelsiz tasarım, kapsayıcı tasarım, evrensel tasarım kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Ulaşım Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Yatay dolaşım Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Düşey dolaşım Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Kent mobilyaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gündelik yaşamda engellilerin karşılaştığı sorunlar – Bilgi ve işaret levhaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye’den ve Dünyadan Başarılı Örnekler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koca, C., 2010. Engelsiz Tasarım Kılavuzu. Dünya Engelliler Vakfı, 122 s.
2 Stoneham, J., Thoday, P. 1996. Landscape Design for Elderly and Disabled People. Garden Art Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Koca, C., 2010. Engelsiz Tasarım Kılavuzu. Dünya Engelliler Vakfı, 122 s.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 20
Final Sınavı 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 89