|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin; kent psikolojisi bilim dalını daha iyi tanımasını, kent psikolojisi ile peyzaj mimarlığı meslek disiplini arasındaki ilişkiyi daha iyi anlamasını, kullanıcı ile fiziksel çevresi arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavramasını ve kullanıcı davranışlarını yorumlayabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kent psikolojisine ilişkin temel kavram ve kuramları kavrayabilir |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kent psikolojinin araştırma alan ve yöntemlerini öğrenebilir |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Fiziksel mekan ile kullanıcıları arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler (kent psikolojisi dersinin önemi, kent psikolojisinin tanımı ve tarihsel gelişimi vb.), Kent psikolojisine ilişkin kelime ve kavramlar, Fiziksel çevre, kullanıcı ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Kent nedir? Bileşenleri nelerdir? | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | İnsan – çevre araştırmaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Kullanıcı tatmini, tasarımda kullanıcı katılımı, kullanım sonrası değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Farklı özelliklere sahip bireylerin mekanla etkileşimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Aidiyet, kendileme ve mekansal bağlılık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Kentsel yaşamın tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kentsel algı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Kentsel kullanıcı gereksinmeleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Kentsel çevrelerin kullanıcı üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Kent kimliği, psikolojik dili | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Kentli kimliği ve psikolojisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma Eğitim |
14 | Türkiye’den farklı kentsel örnekler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Dünyadan farklı kentsel örnekler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bal, H., 2015. Kent sosoyolojisi, Sentez yayıncılık, 404 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bal, H., 2015. Kent sosyolojisi, Sentez yayıncılık, 404 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |