|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FERDA ÜSTÜN (ferdakervanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknoloji ve yenilik türleri, gelişen yeni teknolojiler, yenilik ve teknolojiyi planlama ve hayata geçirme proje ve sistemlerinin, örneklerle aktarılması ve bu yolla öğrencilerin yeni teknolojiler ve yenilik kavramına olan ilgilerinin artırılması ve süreklilik kazanmasının sağlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teknoloji ve yenilik yönetiminde önemli kavram ve yaklaşımları tanımlar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile bitiren öğrenciler:
(1) İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çeşitli teknoloji uygulamalarını işletmelere adapte edebilme yeteneğine sahip olur. |
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-14 Üretimde kullanılan yeni yaklaşımlar, Üretim yönetiminin temelleri, üretim sistemleri, kuruluş yeri seçimi, dağıtım planlaması ve başa baş analizi, tesisat yerleşimi, üretim planlaması konularında bilgi sahibi olur. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yenilikçi ve yaratıcı birey olma bilincinin geliştirmek & bilgilerin teoriden pratiğe dönüştürülerek fikir üretir ve toplumsal sorunların çözümünde kullanılması becerisini geliştirir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile bitiren öğrenciler:
(1) İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Teknoloji, teknoloji yönetimi, buluş ve yeniliğin tanımı; Yenilik türleri; Yenilik derecesi; Teknolojik süreksizlik; Teknolojik değişimin yeni ve mevcut işletmeler arasındaki rekabeti etkileme şekli; Statik yenilik modelleri; dinamik yenilik modelleri; Teknoloji stratejisinin hazırlanması; Teknoloji temin yöntemleri; Yenilikçi bir organizasyonu oluşturmak ve yönetme . | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teknoloji ile ilgili temel kavramlar ve prensiplerin tanıtımı | Anlatım ve tartışma |
2 | Yeniliğin tanımı | Anlatım ve tartışma |
3 | Yenilik türleri | Anlatım ve tartışma |
4 | Yenilik derecesi | Anlatım ve tartışma |
5 | Teknolojik süreksizlik | Anlatım ve tartışma |
6 | Teknoloji tahmini | Anlatım ve tartışma |
7 | Yenilik kaynağına ilişkin karar verme | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknolojik değişimin yeni ve mevcut işletmeler arasındaki rekabeti etkileme şekli | Anlatım ve tartışma |
10 | Statik yenilik modellerinin analizi | Anlatım ve tartışma |
11 | Statik yenilik modellerinin değerlendirilmesi | Anlatım ve tartışma |
12 | Dinamik yenilik modellerinin analizi | Anlatım ve tartışma |
13 | Dinamik yenilik modellerinin değerlendirilmesi | Anlatım ve tartışma |
14 | Teknoloji temin yöntemleri; Yenilikçi bir organizasyonu oluşturmak ve yönetme | Anlatım ve tartışma |
15 | Teknoloji stratejisinin hazırlanması | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karabulut, A. Tuğba. (2015). Stratejik Yenilik Yönetimi. İstanbul: Papatya Yayıncılık. | |
2 | Çakmak, Tanyel ve diğerleri (2012). Teknoloji Yönetimi Kılavuzu. İstanbul: İSO Yayını. | |
3 | Uzkurt, Cevahir. (2016). Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü. İstanbul: Beta Basım Yayım. | |
4 | Betz, Frederick. (2010). Teknolojik Yenilik Yönetimi. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |