Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / IŞL234 - İŞLETME

Kodu: IŞL234 Adı: DİJİTAL PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dijital pazarlama stratejileri, uygulamaları ve tüm dijital kanallar ve platformlara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dijital pazarlama uygulamalarını teorik açıdan değerlendirebilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dijital pazarlama kanallarını açıklayabilir. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste dijital pazarlama olgusu, önemli dijital pazarlama kanalları (çevrimiçi reklamcılık) ve kullanımı incelenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: temel kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 Dijital pazarlamada stratejik yönetim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 Dijital pazarlama kanalları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 Arama motoru optimizasyonu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 Arama motoru pazarlaması (SEM) ve reklam türleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 Adwords Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 İçerik pazarlaması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 e-posta pazarlaması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
10 Mobil pazarlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
11 Sosyal medya pazarlaması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
12 Reklamcılık türleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
13 Web sitesi içeriği ve güncelleştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
14 Dijital pazarlamada ölçme ve değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
15 Dijital pazarlamada ölçme ve değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kingsnorth Simon, Dijital Pazarlama Stretjisi, ed: Fahri Apaydın, Ankara: Nobel yayınları, 2017
2 Gökşin, Emre, Dijital Pazarlamanın Temelleri, İstanbul: Abaküs Yay., 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, video, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121