|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, dijital pazarlama stratejileri, uygulamaları ve tüm dijital kanallar ve platformlara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dijital pazarlama uygulamalarını teorik açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dijital pazarlama kanallarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste dijital pazarlama olgusu, önemli dijital pazarlama kanalları (çevrimiçi reklamcılık) ve kullanımı incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | Dijital pazarlamada stratejik yönetim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | Dijital pazarlama kanalları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Arama motoru optimizasyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Arama motoru pazarlaması (SEM) ve reklam türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Adwords | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | İçerik pazarlaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | e-posta pazarlaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Mobil pazarlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sosyal medya pazarlaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Reklamcılık türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Web sitesi içeriği ve güncelleştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Dijital pazarlamada ölçme ve değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Dijital pazarlamada ölçme ve değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kingsnorth Simon, Dijital Pazarlama Stretjisi, ed: Fahri Apaydın, Ankara: Nobel yayınları, 2017 | |
2 | Gökşin, Emre, Dijital Pazarlamanın Temelleri, İstanbul: Abaküs Yay., 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, video, ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |