|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DURDU MEHMET BİÇKES, HAKAN VAHİT ERKUTLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
•Davranış bilimlerinin insan ve iş hayatındaki gerekliliğini kavramak, •İnsanları tanımak ve motive etmenin gerekliliğini kavramak, •Tutumları, Önyargıları ve Kalıplaşmış Tutumları analiz etmek, •Yeni yüzyılda çatışmanın gerekliliğini kavramak ve yönetmek, •Müzakere ve pazarlığın hayatın her aşamasında önemini vurgulamak, •Global rekabet ortamında etkin karar vermenin önemini kavramak, •Gelecekte ekip çalışmasının gerekliliği üzerinde durarak, grup yapısı ve dinamiklerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Davranış Bilimlerinin iş hayatında gerekliliğini değerlendirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsanları tanımanın ve motive etmenin gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Karar verme ve ekip çalışması becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çalışanlar açısından tatmin, bağlılık, güven ve ÖVD'nin önemini değerlendirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders örgütsel ortamlarda stres, sinizm, adalet, iletişim, kişilik, liderlik, algı, iş tatmini, bağlılık, güven, güven, yıldırma, sosyalleşme, politika ve güç kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gruplar, Grup Oluşturma Süreci | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Gruplara yönelik tehditler | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Takımlar, Gruplar ile Takım Arasındaki Farklılıklar | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Kişilik ve Kişilik Teorileri | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Kişilik Testleri | NEO kişilik Testi uygulama |
6 | Duygusal Zeka | Duygusal Zeka Testleri Uygulama |
7 | Stres Yönetimi ve Tükenmişlik | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Sinizm | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Örgütsel Güven, Örgütsel Özdeşleşme, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık | Konu anlatımı ve tartışma Performans Ödevi Sunumu |
11 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Bağlamsal Performans | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Yıldırma, Örgütlerde Algılanan Mağduriyet | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Algılama ve İzlenim Yönetimi, İmaj Geliştirme | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Örgütsel İletişim ve Örgütsel Sosyalleşme | Johari Penceresini Uygulama |
15 | Liderlik Teorileri | Liderlik Tarzı Testi Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kayaoğlu, A. ve diğerleri (2011). Sosyal Psikoloji I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. | |
2 | Kırel, Ç. ve diğerleri (2011). Sosyal Psikoloji II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. | |
3 | Aronson, W. (2012). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. | |
4 | Sakallı, N. (2016). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. Ankara: İmge Kitabevi. | |
5 | Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınlar. | |
6 | Cüceloğlu, D. (2021). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnsan ve İnsanlar, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010. İşletmelerde Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, M. Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. Organizational Behavior, Stephen P. Robbins, Pearson Education, International Edition, 10.Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Organizational Behavior, R. Reitner, A. Kinicki. Irwin: McGraw-Hill, 2004. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |