|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
The responsibility for quality rests with management; that is most of the opportunities for quality improvement requires management action. This course is about the use of statistical methods and other problem solving techniques, particularly the control charts that are widespread in the business world, to improve the quality of products used by our society. The objective of this course is to increase the quality consciousness of future businessmen and women so that they become partners in quality improvement process. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-3 |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-4 |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
acceptance sampling, process design and improvement with designed experiments, statistical process control and capability analysis, six sigma strategy, quality control and total quality management | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Quality Improvement in the Modern Business Environment | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | The DMAIC Process (define, measure, analyze, improve, and control--the problem-solving strategy of six sigma) | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Modeling Process Quality | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | Inferences about Process Quality | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
5 | Methods and Philosophy of Statistical Process Control | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
6 | Control Charts for Variables | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
7 | Preparation to Midterm exam | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Control Charts for Variables | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
10 | Control Charts for Attributes | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
11 | Process and Measurement System Capability Analysis | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
12 | Factorial and Fractional Experiments for Process Design and Improvements | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
13 | Process Optimization and Designed Experiments | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
14 | Lot-by-Lot Acceptance Sampling for Attributes | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
15 | Preparation to Final exam | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Montgomery, D.C. (2009). Statistical Quality Control: A Modern Introduction. (6th Ed.)New York, NY: John Wiley & Sons Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |