|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DURDU MEHMET BİÇKES, METİN KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye işitme ve konuşma engelli bireyleri anlama ve işaret dili (parmak alfabesi) kullanarak konuşmanın öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşletme alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama ve multimedya araç-gereçleri ile desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Elde edilen verileri kullanarak sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı olarak uygun araştırma yöntemlerini seçer, uygular ve gelişimlerini izler. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, işitme ve konuşma engelli bireylere iletişim kurmayı kolaylaştırıcı işaret dili (parmak alfabesi) bilgi ve uygulamalarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hafta İşaret Dili ile ilgili Genel Bilgiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | El ve Parmak Hareketleri, Mimiklerin Fonksiyonu | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
3 | Tek ve Çift El Kullanımı | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
4 | Sayılar ve Boy, Kilo vb. Ölçülerin İfadesi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
5 | Kendini Tanıtma, Kişisel Bilgiler Verme | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
6 | Okul, Aile, Arkadaşlarla ilgili İfadeler | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
7 | Evet-Hayır Soruları ve Açık Uçlu Soru Sorma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olumlu ve Olumsuz Cümlelerin İfadesi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
10 | Zamanla İlgili İfadeler | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
11 | Duygu, Düşünce ve Tercihleri İfade Etme | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
12 | Günlük Hayattaki Aktivitelerle ilgili İfadeler | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
13 | İşaret Dili Kullanarak İşitme Engelli Bireyle İletişim Kurma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
14 | Karşı Tarafı Anlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Karşı Tarafı Anlama | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atila, Murat (2011). Konuşan Eller - Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
2 | Kolektif (2013). Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İşaret Diline dair Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, Projeksiyon cihazı, Yazı Tahtası, Internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 109 |