|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş ve yönetsel becerilerini geliştirmek Stres ve çatışmayı öğrenmek. Liderlik ve kişilik testlerini uygulamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişilik, Duygusal Zeka ve Johari Penceresi testlerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yönetsel becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir işletmeyi yönetme becerilerini uygulamalı olarak öğrenebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, toplantı yönetimi, liderlik, kişilik testleri, zaman yönetimi, etkin iletişim, stres yönetimi, etkin iletişim, stres yönetimi, vaka çalışmaları, Johari Penceresi ve çeşitli yönetsel becerileri geliştirmeyi kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Yönetimin Fonksiyonları | Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma Planlı Grup Çalışması |
3 | Sosyal Davranış Kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Protokol Kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Protokol Kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Görüşme ve Sunum Yöntemleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | İletişim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Algılama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Motivasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Motivasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Liderlik | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Çatışma Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Stres Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Toplantı Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Whetten, D.A. ve Cameron, K.S. (2018). Developing Management Skills. (9th Edition). Prentice Hall. | |
2 | Aytürk, Nihat (1999). Yönetim Sanatı, Yargı yayınları, Ankara. | |
3 | Bahar, E. 82006). İşletme Becerileri Grup Çalışması, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Personality and ability Inventories Johari Window |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |