Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 250 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 250 Adı: MÖ III.-II. BİN EGE ARKEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TAYFUN CAYMAZ (tayfuncaymaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı MÖ III-II.binyıllarda Ege ve yakın çevresinde yaşamış uygarlıkların varlığını, gelişimini daha iyi anlamak ve öğrencilerin, bu uygarlıkların oluşturdukları tarihsel çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 MÖ III-II.binyıllarda Ege ve çevresinde yaşayan uygarlıklar hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 MÖ III-II.binyıllarda Ege ve çevresinde yaşayan uygarlıkların tarihsel gelişime katkılarının önemini kavrar. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu uygarlıkların oluşturdukları kültürleri ve etkilerini öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 MÖ III-II.bin Ege Arkeolojisini tarihsel bir perspektif ile yorumlamanın önemini kavrar. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ege ve çevresinde MÖ III-II.binyıllarda yaşayan uygarlıkların tarihsel gelişimi, savaşları, kültürel mirasları, dinleri, yaşam tarzları hakkında bilgiler vererek, bu bilgileri arkeolojik veriler ile bütünleştirilmesidir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Batı Anadolu Erken Tunç Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
2 Ege Erken Kiklad Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
3 Yunan anakarası Erken Hellas Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
4 Girit Erken Minos Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
5 Batı Anadolu’da Orta Tunç Çağı kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
6 Girit Orta Minos Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
7 Yunan anakarası Orta Hellas Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
8 Ara Sınav
9 MÖ II.binde Kikladlar ve diğer adalar Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
10 Miken Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
11 Geç Minos dönemi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
12 Batı Anadolu Geç Tunç Çağı kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
13 Balkanlar’da III-II.bin kültürleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
14 Deniz Kavimleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
15 Ege ve çevresinde Tunç Çağı kültürlerine genel bakış ve değerlendirme Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Colin Renfrew, The Emergence of Civilisation
2 Emily Vermeule, Greece in the Bronze Age.
3 Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı.
4 Carl W.Blegen, Troy and Trojans.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 5 4 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0 0
0 0
Toplam İş Yükü 134