|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TAYFUN CAYMAZ (tayfuncaymaz(emekli)@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı MÖ III-II.binyıllarda Ege ve yakın çevresinde yaşamış uygarlıkların varlığını, gelişimini daha iyi anlamak ve öğrencilerin, bu uygarlıkların oluşturdukları tarihsel çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | MÖ III-II.binyıllarda Ege ve çevresinde yaşayan uygarlıklar hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | MÖ III-II.binyıllarda Ege ve çevresinde yaşayan uygarlıkların tarihsel gelişime katkılarının önemini kavrar. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bu uygarlıkların oluşturdukları kültürleri ve etkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | MÖ III-II.bin Ege Arkeolojisini tarihsel bir perspektif ile yorumlamanın önemini kavrar. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ege ve çevresinde MÖ III-II.binyıllarda yaşayan uygarlıkların tarihsel gelişimi, savaşları, kültürel mirasları, dinleri, yaşam tarzları hakkında bilgiler vererek, bu bilgileri arkeolojik veriler ile bütünleştirilmesidir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Erken Minos I, IIA-B dönemleri | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb.) |
| 2 | Erken Minos III - Orta Minos IA-B dönemleri | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 3 | Orta Minos IB-II dönemleri (Eski Saraylar Çağı) | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 4 | Orta Minos III, Geç Minos I, II, IIIA dönemleri (Yeni Saraylar Çağı) | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 5 | Saraylar sonrası dönem. Minos kültürüne genel bakış. | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 6 | Erken Kiklad Kültürü.ü | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 7 | Orta ve Geç Kiklad dönemleri | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Erken Hellas I-IIA dönemleri | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 10 | Erken Hellas IIB-III dönemleri | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 11 | Orta ve Geç Hellas dönemleri. . | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 12 | Miken kültürü | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 13 | Batı Anadolu ve yakın Ege adalarında Erken Tunç dönemi | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 14 | Batı Anadolu ve yakın Ege adalarında Orta Tunç dönemi | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 15 | Batı Anadolu ve yakın Ege adalarında Geç Tunç dönemi | Konu anlatımı ve görsel sunum (resim, çizim, video, harita, vb |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Colin Renfrew, (1972), The Emergence of Civilisation. The Cyclades and the Aegean in the Third Millenium B.C., Methuen & Co Ltd, London. | |
| 2 | Sevinç Günel, (1999), Panaztepe II, Türk Tarih Kurumu basımevi, Ankara. | |
| 3 | Turhan Özkan ve Hayast Erkanal, (1999), Tahtalı barajı Kurtarma Kazıları, İzmir. | |
| 4 | Stylianos Alexiou, (1991), Minos Uygarlığı, E.T.Tulunay (Çev.), Arkeoloji ve sanat Yayınları, İstanbul. | |
| 5 | Hayat Erkanal, (2001), "Liman Tepe Tarihöncesi Ege Kültürlerine yeni bir ışık", Cogito, 28, 304-316. | |
| 6 | Rüstem Aslan, (2018), Troy, Pozitif matbaa, Ankara. | |
| 7 | Seton Lloyd and James Mellaart, 1962), Beycesultan, I, W.Clowes and sons, London. | |
| 8 | Sinclair Hood, (1981), Excavations in Chios 1938-1955, Alden Press, Oxford. | |
| 9 | Sinclair Hood (1932), Excavations in Chios 1938-1955, II, Alden Press, Oxford. | |
| 10 | Emily Vermeule, (1972), Greece in the Bronze Age, The University of Chicago Press, Chicago and London. | |
| 11 | R.J.Howell, (1974), "The Originsd of the Middle Helladic Culture", iR.A.Crossland and A.Birchall (Eds.), Bronze Age Migrations in the Aegean, Noyes Press, New Jersey.73-106. | |
| 12 | Sp.Marinatos, "The First Mycenaeans in Greece", R.A.Crossland and A.Birchall (Eds.), Bronze Age Migrations in the Aegean, Noyes Press, New Jersey, 107-113. | |
| 13 | Pat Getz-Preziosi, (1994), Early Cycladic Sculture, California. | |
| 14 | Cyprian Broodbank, (2000), An Island Arcxhaeology of the Early Cyclades, Cambridge University Press. | |
| 15 | Sir Arthur Evans (1928a). The Palace of Minos at Knossos. Vol.II, Part I. London. | |
| 16 | Sir Arthur Evans (1921). The Palace of Minos at Knossos. Vol.I. London. | |
| 17 | Sir Arthur Evans (1928b). The Palace of Minos at Knossos. Vol.II, Part II. London | |
| 18 | Sir Arthur Evans (1930). The Palace of Minos at Knossos. Vol.III, Part I. London | |
| 19 | Sir Arthur Evans (1935a). The Palace of Minos at Knossos. Vol.IV, Part I. London. | |
| 20 | Sir Arthur Evans (1935b). The Palace of Minos at Knossos. Vol.IV, Part II. London. | |
| 21 | Carl W.Blegen, J.L.Caskey, M.Rawson ve J.Sperling (1950), Troy Genera Introduction. The First and Second Settlements, I-1, Princeton University Press, Princeton. | |
| 22 | Carl W.Blegen, J.L.Caskey and M.Rawson (1951), Troy The Tjird, Fourth and Fifth Settlements, Princeton University Press, Princeton. | |
| 23 | Carl W.Blegen, J.L.Caskey and M.Rawson (1953), Troy The Sixth Settlement, Princeton University Press, Princeton. | |
| 24 | Carl W.Blegen, C.G.Boulter, J.L.Caskey and M.Rawson (1958), Troy Settlements VIIa, VIIb and VIII, Princeton University Press, Princeton | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | 0 | ||
| 0 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||