|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE BUDAK (aysebudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DERYA BOZKURT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arkeolojik bir kazıda ortaya çıkması muhtemel olan küçük buluntuların çizim yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arkeolojik Kazılarda açığa çıkarılan seramik ve küçük buluntuların kayıt altına alınabilmesi yolu olan teknik çizim bilgisine sahip olur. |
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-14 Arkeoloji alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar, bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küçük buluntu çiziminin arkeoloji bilimindeki yeri ve önemi tartışılacak. Kazılarda çıkması muhtemel olan objelerin çizimleri öğretilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arkeolojik kazılarda ortaya çıkması muhtemel objelerin çizim yöntemleri. | Anlatım |
2 | Gölgeleme Yöntemleri | Anlatım ve Uygulama |
3 | Küçük Buluntu Çizimi -Taş | Anlatım ve Uygulama |
4 | Küçük Buluntu Çizimi -Taş | Anlatım ve Uygulama |
5 | Küçük Buluntu Çizimi -Kaşık | Anlatım ve Uygulama |
6 | Küçük Buluntu Çizimi -İğne | Anlatım ve Uygulama |
7 | Küçük Buluntu Çizimi -Boncuk | Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küçük Buluntu Çizimi -Deniz Kabuğu | Anlatım ve Uygulama |
10 | Küçük Buluntu Çizimi -Deniz Kabuğu | Anlatım ve Uygulama |
11 | Küçük Buluntu Çizimi -Kemik | Anlatım ve Uygulama |
12 | Küçük Buluntu Çizimi -Kemik | Anlatım ve Uygulama |
13 | Küçük Buluntu Çizimi -Obsidyen | Anlatım ve Uygulama |
14 | Küçük Buluntu Çizimi -Çakmaktaşı | Anlatım ve Uygulama |
15 | Küçük Buluntu Çizimi -Tümü | Anlatım ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Veli Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı , İstanbul 1999 | |
2 | F.A.Cerver; Yeni Başlayanlar İçin Çizim Teknikleri, İstanbul 2000 | |
3 | T., Ökse, Önasya Seramik Terimleri, İstanbul 1999 | |
4 | N.Griffits-A.Jenner-C.Wilson, Drawing Archaeological Finds, A Handbook, London 1991. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kumpas, konformatör, lehim teli, pergel, cetvel, gönye, çizim defteri, çizim kalemleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |