Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK361 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK361 Adı: MÖ III. BİNYILDA MEZOPOTAMYA ARKEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
MÖ. III. Binyıl Mezopotamya kültürlerinin özelliklerinin öğrenilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sümer uygarlığının özelliklerinin öğrenilmesi PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sümer uygarlığına ait yerleşimlerin arkeolojik buluntularının değerlendirilmesi. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Akkad uygarlığının özelliklerinin öğrenilmesi PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Akkad uygarlığına ait yerleşimlerin arkeolojik buluntularının değerlendirilmesi. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sümer ve Akkad Uygarlıkları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Güney Mezopotamya coğrafyası ve ilk yerleşimler Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
2 Mezopotamya' da Hassuna ve Samarra ve Halaf Dönemleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
3 Halaf ve Ubaid Dönemleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
4 Uruk Dönemi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
5 Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
6 Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
7 Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
8 Ara Sınav
9 Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
10 Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
11 Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
12 Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
13 Yeni Sümer Dönemi ve Yerleşimleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
14 Yeni Sümer Dönemi ve Yerleşimleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
15 Genel Değerlendirme Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A. Moortgart, Die Kunst des Alten Mesopotamien I-II, Sumer und Akkad, Köln, 1985
2 W. Orthmann, Der Alte Orient. Propyläen Kunst Geschichte. Berlin
3 Harriet Crawford, The Sumerian World
4 Harriet Crawford Sumer and the Sumerians.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 132