Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK429 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK429 Adı: MÜZE VE MÜZECİLİK Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE KÖKER GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı müzeciliğin gelişiminin ve temel müzecilik uygulamalarının öğrenilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzeciliğin ortaya çıkışı hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Müzeciliğin gelişimi hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Temel müzecilik uygulamalarını öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Müze ve toplum ilişkilerini öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Alan Çalışması PÇ-
DÖÇ-6 Alan Çalışması PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müze ve Müzecilik uygulamalarının tarih ve gelişimi hakkında bilgi verilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: Müzeciliğin ortaya çıkışı ve ilk koleksiyonerler Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
2 Modern müzeciliğin ortaya çıkışı Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
3 Modern dünyada müzeciliğin işlevleri ve müze eğitimi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
4 Müze Mimarisi ve modern müzecilik uygulamaları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
5 Müze Mimarisi ve modern müzecilik uygulamaları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
6 Müze mekânlarında kullan materyaller Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
7 Müzelere eser girişi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
8 Ara Sınav
9 Müzelerde envanter sistemleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
10 Müzelerde envanter sistemleri Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
11 Müzelerde modern koruma uygulamaları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
12 Müzelerde modern koruma uygulamaları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
13 Türkiye'de kültür varlıklarını ve müzeciliği ilgilendiren yasal düzenlemelerin gelişimi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
14 Türkiye'de kültür varlıklarını ve müzeciliği ilgilendiren yürürlükteki yasal düzenlemeler Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
15 Günümüzde müzeciliğin Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki durumunun değerlendirilmesi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 F. Gerçek,Türk Müzeciliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1999.
2 S. Macdonald, A Companian to the Museum Studies, 2006.
3 S. Ada, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009, İstanbul:Bilgi Üniversitesi, 2009.
4 T. Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, (ed), İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, 1999.
5 R. B. Burke ve diğerleri, A Manual of Basic Museum Security, ICOM ICMS, UNESCO YAYINLARI, PARİS FRANSA.
6 E. Çankaya, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzecilik Bağlamında Korunması, Yayınlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, 2006.
7 D. Dean, Musuem Exhibition, Routledge: London, 1996.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 2 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150