|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE KÖKER GÖKÇE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı müzeciliğin gelişiminin ve temel müzecilik uygulamalarının öğrenilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzeciliğin ortaya çıkışı hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Müzeciliğin gelişimi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Temel müzecilik uygulamalarını öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Müze ve toplum ilişkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Alan Çalışması |
PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
DÖÇ-6 | Alan Çalışması |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müze ve Müzecilik uygulamalarının tarih ve gelişimi hakkında bilgi verilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Müzeciliğin ortaya çıkışı ve ilk koleksiyonerler | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
2 | Modern müzeciliğin ortaya çıkışı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
3 | Modern dünyada müzeciliğin işlevleri ve müze eğitimi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
4 | Müze Mimarisi ve modern müzecilik uygulamaları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
5 | Müze Mimarisi ve modern müzecilik uygulamaları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
6 | Müze mekânlarında kullan materyaller | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
7 | Müzelere eser girişi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müzelerde envanter sistemleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
10 | Müzelerde envanter sistemleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
11 | Müzelerde modern koruma uygulamaları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
12 | Müzelerde modern koruma uygulamaları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
13 | Türkiye'de kültür varlıklarını ve müzeciliği ilgilendiren yasal düzenlemelerin gelişimi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
14 | Türkiye'de kültür varlıklarını ve müzeciliği ilgilendiren yürürlükteki yasal düzenlemeler | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
15 | Günümüzde müzeciliğin Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki durumunun değerlendirilmesi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | F. Gerçek,Türk Müzeciliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1999. | |
2 | S. Macdonald, A Companian to the Museum Studies, 2006. | |
3 | S. Ada, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009, İstanbul:Bilgi Üniversitesi, 2009. | |
4 | T. Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, (ed), İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, 1999. | |
5 | R. B. Burke ve diğerleri, A Manual of Basic Museum Security, ICOM ICMS, UNESCO YAYINLARI, PARİS FRANSA. | |
6 | E. Çankaya, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzecilik Bağlamında Korunması, Yayınlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, 2006. | |
7 | D. Dean, Musuem Exhibition, Routledge: London, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |