|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİLÜFER PEKER (npeker@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLÜFER PEKER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Bizans dönemi Kapadokyasının sanat ve mimarisindeki özelliklere ve kronolojisine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Arkeoloji Alanında Verileri Değerlendirebilir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel bilgileri Arkeoloji bilimi alanında kullanabilir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kapadokya'da Bizans dönemi kaya mimarisi ve anıtsal duvar resimleri kronolojisi, sosyal, kültürel ve tarihsel değişimler, yerel üsluplar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kapadokya nasıl oluştu: jeolojik ve tarihsel coğrafyaya bir bakış | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 2 | Geç Antik çağda Kapadokya'nın dönüşümü | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 3 | Erken Bizans Taş yapıları | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 4 | Erken Bizans kaya oyma mimari | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 5 | İkonaklasmus öncesi Resim Sanatı | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 6 | 9. -10. yüzyıllarda resim sanatı: Arkaik Üslup | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 7 | Kapadokya'da Makedonya Sanatı | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kapadokya'da 11. yüzyıl'da Dönüşümler: Sosyal Elitler | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 10 | 11. yüzyılda resim sanatı: Baniler, Üsluplar | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 11 | Kapadokya'da 13. yüzyıl Sanatı ve toplumu | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 12 | Kapadokya'da 13. yüzyıl Sanatı ve toplumu | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 13 | Kapadokya'da kırsal yerleşimler | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 14 | Kapadokya'da Tarımsal tesisler | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 15 | Genel Tartışma | Anlatım, slide sunumu, beyin fırtınası, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | HILD, F. Kappadokien : (Kappadokia, Charsianon, Sebasteia und Lykandos), Verlag der Österreichischen, Wien, 1981. | |
| 2 | Peter Brown, The World of Late Antiquity. | |
| 3 | OUSTERHOUT, R. G. A Byzantine settlement in Cappadocia, Dumbarton Oaks Research Library, Washington, D.C, 2005. | |
| 4 | RODLEY, L., Cave monasteries of Byzantine Cappadocia, Cambridge University Press, Cambridge, New York, 1985. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||