|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERHAT GÜNDOĞDU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğitim, gelişim, öğrenme ve öğretme konularında temel kavramları ve kuramları öğretmek; eğitimde psikolojinin önemini kavramak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitim, gelişim, öğrenme ve öğretme konusunda bilgi edinme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | eğitim psikolojisinin eğitim ve öğretmen acısından önemini açıklar |
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | fiziksel gelişimle ilgili temel kavramları açıklar |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Bilişsel gelişimin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklar |
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | ahlak gelişiminde temel gelişim evrelerini kavrar |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar arasındaki benzerik ve farklılıkları açıklar |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | öğrenme ile iligli temel kavramları bilir |
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Öğrenme ile ilgili kuramların temel özelliklerini bilir |
PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-9 | Öğrenme kuramlarının benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-10 | Temel öğrenme ortamlarını açıklar |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim nedir? Eğitim psikolojisi nedir? gelişimle ilgili temel kavramlar, fiziksel gelişim, bebeklik, erken çocukluk, orta çocukluk bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar ahlaki gelişim, Kohlberg'in ahlaki gelişim evreleri kişilik gelişimi, Eriksonun psikososyal gelişim kuramı, Freud psikanalitik kuram öğrenme ile ilgili temel kavramlar klasik koşullanma, edimsel koşullanma, bitişiklik kuramı, sistematik davranış kuramı sosyal öğrenme, yapılandırmacılık, gestalt kuramı bilgi işleme kuramı, | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitim psikolojisinin kapsamı | Sözlü anlatım tartışma |
| 2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar/ fiziksel gelişim | Sözlü anlatım tartışma |
| 3 | Bilişsel gelişim kuramları / piaget bilişsel gelişim evreleri | Sözlü anlatım tartışma |
| 4 | Ahlaki gelişim kuramları; Psikanalitik kuram, sosyal öğrenme kuramı, bilişsel kuramlar | Sözlü anlatım tartışma |
| 5 | Kişilik gelişimi; Freud psikanalitik kuram, | Sözlü anlatım tartışma |
| 6 | Kişilik gelişimi; Erikson psikososyal gelişim kuramı | Sözlü anlatım tartışma |
| 7 | Cinsel gelişim | Sözlü anlatım tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenme psikolojisi, öğrenmenin temel kavramları | Sözlü anlatım tartışma |
| 10 | Temel öğrenme ortamları ve öğrenmeyi etkileyen faktörler | Sözlü anlatım tartışma |
| 11 | Klasik koşullanma, edimsel koşullanma, Bağlantı kuramı | Sözlü anlatım tartışma |
| 12 | Bitişiklik kuramı ve sistematik davranış kuramı | Sözlü anlatım tartışma |
| 13 | Sosyal öğrenme kuramı, bilgi işleme kuramı | Sözlü anlatım tartışma |
| 14 | Gestalt kuramı | Sözlü anlatım tartışma |
| 15 | Yapılandırmacılık | Sözlü anlatım tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bacanlı, H(2007) Eğitim Psikolojisi Pegem Yayınları Ankara. | |
| 2 | Ulusoy, A. 2008; Eğitim Psikolojisi. Anı Yayınları, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı projeksiyon cihazı bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 165 | ||