Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 108 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 108 Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SERHAT GÜNDOĞDU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim, gelişim, öğrenme ve öğretme konularında temel kavramları ve kuramları öğretmek; eğitimde psikolojinin önemini kavramak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim, gelişim, öğrenme ve öğretme konusunda bilgi edinme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 eğitim psikolojisinin eğitim ve öğretmen acısından önemini açıklar PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 fiziksel gelişimle ilgili temel kavramları açıklar PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilişsel gelişimin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklar PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 ahlak gelişiminde temel gelişim evrelerini kavrar PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar arasındaki benzerik ve farklılıkları açıklar PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 öğrenme ile iligli temel kavramları bilir PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Öğrenme ile ilgili kuramların temel özelliklerini bilir PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Öğrenme kuramlarının benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Temel öğrenme ortamlarını açıklar PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim nedir? Eğitim psikolojisi nedir? gelişimle ilgili temel kavramlar, fiziksel gelişim, bebeklik, erken çocukluk, orta çocukluk bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar ahlaki gelişim, Kohlberg'in ahlaki gelişim evreleri kişilik gelişimi, Eriksonun psikososyal gelişim kuramı, Freud psikanalitik kuram öğrenme ile ilgili temel kavramlar klasik koşullanma, edimsel koşullanma, bitişiklik kuramı, sistematik davranış kuramı sosyal öğrenme, yapılandırmacılık, gestalt kuramı bilgi işleme kuramı,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı Sözlü anlatım tartışma
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar/ fiziksel gelişim Sözlü anlatım tartışma
3 Bilişsel gelişim kuramları / piaget bilişsel gelişim evreleri Sözlü anlatım tartışma
4 Ahlaki gelişim kuramları; Psikanalitik kuram, sosyal öğrenme kuramı, bilişsel kuramlar Sözlü anlatım tartışma
5 Kişilik gelişimi; Freud psikanalitik kuram, Sözlü anlatım tartışma
6 Kişilik gelişimi; Erikson psikososyal gelişim kuramı Sözlü anlatım tartışma
7 Cinsel gelişim Sözlü anlatım tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenme psikolojisi, öğrenmenin temel kavramları Sözlü anlatım tartışma
10 Temel öğrenme ortamları ve öğrenmeyi etkileyen faktörler Sözlü anlatım tartışma
11 Klasik koşullanma, edimsel koşullanma, Bağlantı kuramı Sözlü anlatım tartışma
12 Bitişiklik kuramı ve sistematik davranış kuramı Sözlü anlatım tartışma
13 Sosyal öğrenme kuramı, bilgi işleme kuramı Sözlü anlatım tartışma
14 Gestalt kuramı Sözlü anlatım tartışma
15 Yapılandırmacılık Sözlü anlatım tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bacanlı, H(2007) Eğitim Psikolojisi Pegem Yayınları Ankara.
2 Ulusoy, A. 2008; Eğitim Psikolojisi. Anı Yayınları, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı projeksiyon cihazı bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 165