|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN YALIN (hakanyalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
PÇ-11 Günlük hayatta temel düzeyde işaret dilini kullanılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
PÇ-11 Günlük hayatta temel düzeyde işaret dilini kullanılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
PÇ-11 Günlük hayatta temel düzeyde işaret dilini kullanılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk İşaret Dili, Türk İşaret Dilinin genel özellikleri, Türk İşaret Dili Alfabesinin genel özellikleri; Aile ve çevre, vücudumuz, sağlık ile ilgili kavramlar; Fiiller, sıfatlar; Zıt anlamlı kelimeler, sayılar, matematik işaret ve ölçüleri; Duygular, zaman ve dilimleri; Taşıtlar, trafik kuralları ve renkler; Okul ve eğitim, ısıtma araçları ve yakacakları; Giyecek ve takılar, yiyecek ve içecekler; Ev ve ev eşyaları, meslekler, müzik ve müzik aletleri; El takımları ve makineler, bitkiler ve hayvanlar; Spor ve spor kulüpleri, yönler, hava ve coğrafi terimler; İsimler ve deyimler; Türkiyenin illeri ve ülkeler; Şarkılar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk İşaret Dili, Türk İşaret Dilinin genel özellikleri, Türk İşaret Dili Alfabesinin genel özellikleri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
2 | Aile ve çevre, vücudumuz, sağlık ile ilgili kavramlar | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
3 | Fiiller, sıfatlar | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
4 | Zıt anlamlı kelimeler, sayılar, matematik işaret ve ölçüleri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
5 | Duygular, zaman ve dilimleri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
6 | Taşıtlar, trafik kuralları ve renkler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
7 | Okul ve eğitim, ısıtma araçları ve yakacakları | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giyecek ve takılar, yiyecek ve içecekler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
10 | Ev ve ev eşyaları, meslekler, müzik ve müzik aletleri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
11 | El takımları ve makineler, bitkiler ve hayvanlar | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
12 | Spor ve spor kulüpleri, yönler, hava ve coğrafi terimler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
13 | İsimler ve deyimler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
14 | Türkiyenin illeri ve ülkeler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
15 | Şarkılar | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB | |
2 | Murat Atila, Konuşan Eller, Temel İşaret Dili | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları,Kaynak Kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon,.. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |