Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL218 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL218 Adı: İNTERNET REKLAMCILIĞI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE ATA (ayseata@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnternet reklamcılığının kavramlarını ve internet pazarlama da internet reklamcılığını yeri ve öneminin öğretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnternet reklamcılığının kavramlarını ve internet pazarlama da internet reklamcılığını yeri ve öneminin öğretilmesi PÇ-50 İnternet reklamcılığı ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnternet reklamcılığının temelleri vedijitalpazarlamayöntemleri, internet reklam çeşitlerinin stratejik olarak kullanılması, alternatif pazarlama kanallarından haberdar etmek,SEOiçin katkı sağlayan reklam modelleri oluşturma ve yönetmeleri. Ayrıcainternethukuku, yürütülen kampanyalardan en yüksek verimin alınmasını sağlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnternet reklamcılığının tanımı ve gelişimi Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
2 İnternet reklamcılığında aktörler Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
3 İnternette pazarlama ve internet ortamında tüketici davranışı Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
4 Internet Çağında Pazarlama ve Reklamcılık Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
5 Google Adwords, Google Adsense, Google Analytics, Google Keywords, Google Trends Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
6 İnternet kültürü Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
7 İnternet reklam modelleri Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
8 Ara Sınav
9 Viral reklamcılık ve viral pazarlama Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
10 Gerilla Pazarlama Yöntemleri. sosyal medya platformlarında reklam Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
11 Hipergerçeklik ve sanal pazarlama Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
12 İnternet kullanıcı profilleri ve internette hedef kitle belirleme Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
13 İnternet reklam maliyet hesaplama çeşitleri internet reklam ödeme çeşitleri. İnternet reklamcılığında ölçümleme Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
14 E-mail reklamcılığı ve Web 2.0 reklamcılığı Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
15 İnternet reklam kampanyası örnekleri Anlatma, Soru-Cevap,Problem Çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Koray ve Korhan Odabaşı, Internette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, 2010.
2 Mestçi, Aytaç, İnternette Reklamcılık, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projektör, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120