Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 207 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 207 Adı: ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuğun psikomotor, zihinsel, duyuşsal, psiko-sosyal gelişimi açısından oyunun öneminin farkına varılması ve eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisinin kavranmasıdır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuklara ilgi ve yetenekleri doğrultusunda oyun planlayabilme PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocuklara yaş gruplarına göre oyun öğretebilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim ortamlarını oyun öğretimine göre tasarlayabilme PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çocuklarda gelişim dönemlerine göre oyun seçebilme PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oyunun tanımı ve çocuklar için önemi, oyunun gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkelerinin, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Okul Öncesi Eğitiminde Oyun ve Önemi Düz anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Oyun Gelişimi ve Aşamaları Düz anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Oyunun Gelişim alanlarına olan etkileri Düz anlatım, Tartışma
5 Oyun Evreleri Düz anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Oyun Çeşitleri Düz anlatım, Tartışma
7 Oyun araç ve gereçleri Düz anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Oyun Yerleri Düz anlatım, Tartışma
10 Oyun ve Oyuncak Düz anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Oyun Öğretiminin Genel Prensipleri Düz anlatım, Tartışma
12 Oyun Gelişim Kuramları Düz anlatım, Tartışma
13 Oyun Gelişim Kuramları Düz anlatım, Tartışma
14 Hastanede yatan ve Engelli çocuklar Düz anlatım, Tartışma
15 Oyun Terapisi Düz anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dönmez, N. B. (1999) Oyun Kitabı İstanbul: Esin Yayınevi.
2 Poyraz H.(2003) Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak Ankara: Anı Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 116