| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş |
PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme |
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem, Eğitim Programı, Program Geliştirme; Öğrenme ve Öğretim İlkeleri; Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları; Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma; Eğitim Programının Öğeleri; Program Geliştirmenin Aşamaları; Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı; Hedef Yazma İlkeleri; Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan, Devinişsel Alan; Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması; Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması; Okulöncesi Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Öğretim İlkeleri |
Teorik anlatım |
| 2 |
Plan çeşitleri |
Okuma-kaynak tarama- teorik anlatım |
| 3 |
Yapılandırmacılık |
Teorik anlatım |
| 4 |
Proje Tabanlı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme |
Teorik anlatım |
| 5 |
İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Teorik anlatım |
| 6 |
Çoklu Zeka Kuramı, Tam Öğrenme Modeli |
Okuma/ Teorik anlatım/gözlem |
| 7 |
Beyin Temelli Öğrenme |
Teorik anlatım-gözlem |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Sunuş Yoluyla Öğretim |
Teorik anlatım |
| 10 |
Buluş Yoluyla Öğretim ve Araştırma İnceleme Stratejisi |
Teorik anlatım |
| 11 |
Anlatım ve Tartışma Yöntemleri |
Teorik anlatım |
| 12 |
Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri |
Teorik anlatım |
| 13 |
Sınıf İçi Öğretim Teknikleri |
Teorik anlatım |
| 14 |
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri |
Teorik anlatım |
| 15 |
Kavram Öğretimi |
Teorik anlatım |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Demirel, Özcan. Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı 2010, Ankara. Pegem Yayıncılık. |
| 2 |
Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|