Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 202 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 202 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM-II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Gelişim ile ilgili temel kavramların, kuramların ve ilkelerin, fiziksel ve motor gelişimin, kişilik gelişiminin, ahlak gelişiminin ve cinsel gelişimin kavranmasıdır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gelişim ile ilgili temel kavramları ve gelişimin ilkelerini açıklayabilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fiziksel ve Hareket gelişiminin temel kavramlarını ve kuramlarını kavrayabilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kişilik gelişiminin temel kavramlarını ve kuramlarını kavrayabilme PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ahlak gelişiminin temel kavramlarını ve kuramlarını kavrayabilme PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Cinsel gelişiminin temel kavramlarını ve kuramlarını kavrayabilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişim ve temel ilkeleri, fiziksel ve motor gelişim, Fiziksel gelişim ve hareket gelişim dönemleri, Kişilik Gelişim Teorileri (Psikoseksüel Kişilik Gelişim Teorisi, Psikososyal Gelişim Kuramı ve C. Rogers ve A. Maslow’un ruh sağlığına bakış açıları ),Ahlak Gelişim Teorileri (J.Piaget’nin Ahlak Gelişim Kuramı, L. Kohlberg ‘in Ahlak Gelişim Kuramı, Duygusal ve Cinsel Gelişim
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar Teorik anlatım
2 Gelişim ve Öğrenme Temel kavramlar Teorik anlatım
3 Gelişim ve Öğrenme Kuramları Teorik anlatım
4 Hareket ve Motor Gelişimi Teorik anlatım
5 Hareket ve Motor Gelişimi Teorik anlatım
6 Kişilik Gelişimi ve Kuramları Teorik anlatım
7 Kişilik Gelişimi ve Kuramları Teorik anlatım
8 Ara Sınav
9 Kişilik Gelişimi ve Kuramları Teorik anlatım
10 Ahlak gelişimi ve Kuramları Teorik anlatım
11 Ahlak gelişimi ve Kuramları Teorik anlatım
12 Duygusal Gelişim Teorik anlatım
13 Duygusal Gelişim Teorik anlatım
14 Cinsel Gelişim Teorik anlatım
15 Cinsel Gelişim Teorik anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 San Bayhan P, Artan İ, 2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.İstanbul.
2 Senemoğlu, Nuray (1998) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara:Özgen Matbaası
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 8 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 137