| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili temel karamları tanımlar |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri açıklar. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri metinler üzerinde gösterir. |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Çocukların okuma kültürü edinme süreçlerini sıralar ve bunların önemini açıklar |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Nitelikli ve niteliksiz çocuk yayınları arasındaki farkları belirtir. |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Çocuk Edebiyatı dersinde öğrendiklerini Türkçe derslerinde uygular |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Masal, efsane, fıkra, ninni, çocuk şarkıları, tekerleme, çocuk oyunları, gezi yazısı, hikaye, roman gibi çocuk edebiyatı türlerini ve bunların çocukların gelişimi için önemini öğrenir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Çocuklara seslenen çeşitli edebiyat türlerinin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.Çocuk edebiyatı eleştirisi. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin içeriği ve kaynakları, ders kitabı, başvuru eserleri, Çocuklara yönelik metinleri inceleme planı |
Teorik anlatım |
| 2 |
Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı Küçük Prens (Exupéry) |
Teorik anlatım\inceleme |
| 3 |
Çocuk edebiyatı tartışmaları Şeker Portakalı (Vasconcelos) |
Teorik anlatım\inceleme |
| 4 |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi |
Teorik anlatım |
| 5 |
Çocuk yayınları, kitaplar, görsel, işitsel, süreli yayınlar |
Teorik anlatım |
| 6 |
Okuma alışkanlığı kazandırma |
Teorik anlatım |
| 7 |
Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler |
Teorik anlatım\inceleme |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Çocuk edebiyatının kaynakları (Ninni, masal, tekerleme, bilmece…) |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 10 |
Çocuk edebiyatının kaynakları (Efsane, destan, mani…) |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 11 |
Çocuklara yönelik edebî türler (Masal, hikâye, roman) Metin incelemesi |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 12 |
Çocuklara yönelik edebî türler: (Şiir, deneme, gezi yazısı) Metin incelemesi |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 13 |
Çocuklara yönelik edebî türler: (Anı ve biyografi) Metin incelemesi |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 14 |
Çizgi romanlar, çizgi filmler, örnekler |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 15 |
Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Değerlendirmesi |
Teorik anlatım\inceleme\öğrenci sunumu |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Güleryüz, Hasan(2002), Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Ankara: Pegem Yayıncılık. |
| 2 |
Şirin Ruhi(1998), Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakıf Yayını |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|