Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 210 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 210 Adı: DRAMA Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ve Yaratıcı drama yöntemi arasında bağlantıyı kavrayabilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanabilme PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yaratıcı Drama yöntemiyle ilgili temel kavramları bilme PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Drama çalışmalarını uygulayabilme PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. - Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. - Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, Dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) - Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı - Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları - Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar - Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramanın Öğeleri/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramanın Boyutları/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi/Drama Uygulamaları - Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları - Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları - Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları - Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları - Uyum, gözlem çalışmaları/Drama Uygulamaları - Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/Drama Uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma İletişim etkileşim Çalışmaları Yaratıcı Drama Yöntemi
2 Uyum çalışmaları Yaratıcı Drama Yöntemi
3 Güven çalışmaları Yaratıcı Drama Yöntemi
4 5 duyu çalışmaları Yaratıcı Drama Yöntemi
5 Yaratıcı drama ve Sanatlar(edebiyat), teknikler Yaratıcı Drama Yöntemi
6 Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler Yaratıcı Drama Yöntemi
7 Yaratıcı drama ve Sanatlar(resim),öğretim teknikleri Yaratıcı Drama Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı drama ve Sanatlar(obje ve fotoğraf), soysa drama Yaratıcı Drama Yöntemi
10 Yaratıcı drama ve Sanatlar(müzik), orff ve beden perküsyon Yaratıcı Drama Yöntemi
11 Yaratıcı drama ve eğitim bağlantısı Yaratıcı Drama Yöntemi
12 Yaratıcı drama ve eğitim bağlantısı Yaratıcı Drama Yöntemi
13 Yaratıcı drama yöntemiyle yapılmış ders Planı örnekleri oluşturma, tartışma Yaratıcı Drama Yöntemi
14 Yaratıcı drama yöntemiyle yapılmış ders Planı örnekleri inceleme, tartışma Yaratıcı Drama Yöntemi
15 Genel değerlendirme, özet ve ders planı örnekleri inceleme Yaratıcı Drama Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gönen, Mübeccel, Dalkılıç, Nursel U.(1998) Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
2 Aral Neriman ve diğerleri, 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 4 4 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 164