| Dersin İçeriği |
| Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Teknoloji Nedir? -Öğretim Teknolojisi Nedir? -Sistem nedir? -Öğretimde Sistem Yaklaşımı Nedir? -Öğretim teknolojisi ve iletişim -İletişim sürecinin öğeleri, -İletişimde etkili faktörler |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 2 |
Öğretim Analizi -Amaçların Sınıflandırılması -Amaçları Belirlemek Neden Önemlidir? Amaçlar Nasıl Yazılır? -Amaç Analizi Ne Demektir? -Amaç Analizi Teknikleri Öğrencilere verilen konularda öğretim analizini yapması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 3 |
Öğretim Durumlarını Planlama -Giriş Etkinliklerini Planlama -İçerik Sunusunu Planlama -Alıştırmaları Planlama -Geri Bildirimi Planlama -Değerlendirmeyi Planlama -Yöntem Seçimi -Alıştırmaları Planlama -Geri Bildirimi Planlama -Değerlendirmeyi Planlama -Yöntem Seçimi Öğrenciler verilen konularda öğretim planlarını hazırlamaları ve sunması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 4 |
Araç- Gereçlerin Öğretimdeki önemi |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 5 |
Öğretim Araç- Gereçlerinin Seçimi Öğrenciler verilen konularda uygun araç gereç seçimi yaparak öğretim ortamı tasarlaması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 6 |
Görsel Materyallerin Tasarımı -Tasarım Öğeleri -Tasarım İlkeleri Öğrenciler verilen konularda uygun araç gereç seçimi yaparak öğretim ortamı tasarlaması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 7 |
Görsel Materyallerin Tasarımı -Tasarım Öğeleri -Tasarım İlkeleri Öğrencilerin verilen Konularda tasarım öğe ve ilkelerinin özelliklerini göz önüne alarak uygun sunumu yapması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı -Gerçek Eşyalar ve Modeller -Tepegöz Projektörü -Slaytlar -Televizyon ve Video Bu araçların kullanımlarının incelenmesi |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 10 |
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı -Gösteri Tahtaları -Döner Levhalar -Film Şeritleri -Yazılı Materyaller -Grafik Materyalleri Bu araçların kullanımlarının incelenmesi |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 11 |
Çalışma sayfaları Öğrencilerin çalışma sayfaları hazırlaması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 12 |
Afiş hazırlama Öğrencilerin istenilen konuda afiş tasarımı yapması |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 13 |
Bilgisayar destekli öğretim Bilgisayar destekli öğretim bazı animasyon programlarının incelenmesi |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 14 |
Proje sunumları Bu derste bu haftaya kadar öğrenilen kavramların hepsinin bir arada uygulandığı, bir öğretim ortamının öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 15 |
Materyal değerlendirme, eğitim yazılımlarının değerlendirilmesi- etkinlik |
Soru-cevap, tartışma, sunum |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Demirel. Ö., Seferoğlu. S., Yağcı. E., (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem Yayıncılık, Ankara. |
| 2 |
Yalın, H.İ. ( 2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|