|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı: Öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek, öğrenciyi tanıma ve rehberlik becerilerini artırmak ve bir anlayış kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları sayabilir |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. |
|
DÖÇ-2 | Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilimsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilebilir |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gelişime etki eden faktörlerin karmaşık yapısını kavrar |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenilenlere dayanarak herhangi bir bireyin gelişim düzeyini analiz edebilir, gelişimsel anormallikleri tespit edebilir ve gerektiğinde problemlere ilişkin basit öneriler getirebilir |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim psikolojisi,Psikoloji ve alt dalları | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Bedensel ve devinimsel gelişim | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Dil ve Ahlak gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Klasik Koşullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Edimsel koşullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Bilgi işleme ve gestalt kuramı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Güdülenme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eğitim Psikolojisi (Prof. Dr. Erdal Hamarta, Prof. Dr. Coşkun Arslan, Doç Dr. Hasan Yılmaz) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |