Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE201 - İLAHİYAT

Kodu: İFE201 Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri GELİŞİM DÖNEMLERİ VE DİN,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İLYAS PÜR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek ve gelişim kuramlarını bilişsel düzeyde öğrenmek amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fiziksel ve duygusal gelişim kavramlarını açıklayabilir. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilişsel gelişim kavramını açıklayabilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrayabilir PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenmenin tanımını kavrayarak, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilir PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Gelişim ve öğrenme dersinden öğrendiklerini eğitsel çalışmalarında kullanabilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği genel olarak, öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenmeyle ilişkili kavramları anlayarak, gelişimin ilkelerini ve gelişim kuramlarını bilişsel düzeyde öğrenmeyi kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uzaktan eğitim süreci hakkında bilgi. Gelişim, büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluluk Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Gelişim dönemleri Bedensel gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Psiko seksüel gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Psiko-sosyal gelişim Erikson ve Modern Psikoanalitik Kuram Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Benlik Gelişimi, Rogers ve Benlik Kuramı Sosyal ve dilsel gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Zihinsel Gelişim (Piaget ve Zihinsel Gelişim Kuramı) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Ders tekrarı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav
9 Ahlak Gelişimi ( Dewey-Piaget ve Kohlberg'e göre ahlak gelişimi)x Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 İnsan davranışı ve öğrenmenin kapsamı Klasik Koşullama Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Edimsel Koşullama (Operant Koşullama) Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Pekiştirme Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Bilişsel Öğrenme İnsanın Öğrenmesi ve Bellek Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Genel Özet Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şahin, C. (2019). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme), Nobel Yayınları, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, ders içeriğine yönelik görsel ve işitsel materyaller.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60