|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ahkam ayetleriyle ilgili Arapça tefsir metinleri okutulup öğrencinin Kur'an'ı anlama ve yorumlama yeteneğini geliştirmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler tefsirdeki yorum farklılıklarının bazen mezhebi yaklaşımlardan kaynaklandığını fark eder. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler tefsir metinlerini analiz etmeyi öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler tefsir metinlerini okuma becerisini elde eder. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler ekollerin temel ilkelerinin tefsir metinlerine nasıl yansıdığını fark eder. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenciler farklı tefsir ekollerinden haberdar olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Muhammed Ali es-Sabuni'nin Ravaiu'l-Beyan fi Tefsiri Ayati'l-Ahkam adlı tefsirinden çeşitli surelerden ahkam ayetlerinin Arapça tefsir metinleri okunup açıklanacaktır. örnek ayetler: Fatiha Suresi, Bakara, 2/101-103, Bakara, 2/106-108; Bakara, 2/142-145; Bakara, 2/158. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İstiaze, Besmele ve Fatiha Suresi Tefsirine Giriş. | Okuma, Tartışma |
| 2 | Fatiha Suresinin ayetlerin tefsirine devam edilecektir | Okuma, Tartışma |
| 3 | “Fatiha Suresi” tefsirine devam edilecektir. | Okuma, Tartışma |
| 4 | “Fatiha Suresi” tefsirine devam edilecektir. | Okuma, Tartışma |
| 5 | Bakara, 2/158. ayetin tefsiri | Okuma, Tartışma |
| 6 | En'am 6/102-104; A'raf 7/143; Kıyamet 75/22-23 | Okuma, Tartışma |
| 7 | En'am 6/102-104; A'raf 7/143; Kıyamet 75/22-23 | Okuma, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | En'am 6/102-104; A'raf 7/143; Kıyamet 75/22-23 | Okuma, Tartışma |
| 10 | Kehf 18/60-82 | Okuma, Tartışma |
| 11 | Maide 5/67; Ahzap 33/33; Şura 42/23 | Okuma, Tartışma |
| 12 | Maide 5/67; Ahzap 33/33; Şura 42/23 | Okuma, Tartışma |
| 13 | Şura 42/11; Haşr 59/22-24 | Okuma, Tartışma |
| 14 | Bakara 2/62; Nisa 4/122-125; Maide 5/69; Mümtehane 60/8-9 | Okuma, Tartışma |
| 15 | Bakara 2/62; Nisa 4/122-125; Maide 5/69; Mümtehane 60/8-9 | Okuma, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Muhammed Ali es-Sabûnî, Ravaiu’l-Beyan fi Tefsiri Ayati’l-Ahkâm, Müessesetü Menahili’l-İrfan, Beyrut, 1400/ 1980. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||