Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE402 - İLAHİYAT

Kodu: İFE402 Adı: REHBERLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
METİN DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Psikolojik danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışmanın gelişimi, danışma alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerinin anlamını kavrayabilme PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde yer alan personelin görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rehberlik Nedir? Ders anlatımı ve tartışma
2 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri Ders anlatımı ve tartışma
3 Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik Ders anlatımı ve tartışma
4 Rehberlik, psikolojik danışma ve psikoterapi Ders anlatımı ve tartışma
5 Eğitsel ve mesleki rehberlik Ders anlatımı ve tartışma
6 Kişisel rehberlik Ders anlatımı ve tartışma
7 Okullarda rehberlik servisleri-hizmetler Ders anlatımı ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Psikolojik danışma süreci ve etik Ders anlatımı ve tartışma
10 Rehberlik ve özel eğitim Ders anlatımı ve tartışma
11 Psikolojik danışmada örgüt ve personel Ders anlatımı ve tartışma
12 Çatışma çözme ve arabuluculuk eğitimi Ders anlatımı ve tartışma
13 Çatışma çözme ve arabuluculuk eğitimi Ders anlatımı ve tartışma
14 Günlük yaşam bilgi ve becerileri eğitimi Ders anlatımı ve tartışma
15 Ailelerin eğitim sürecine katılımı Ders anlatımı ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara
2 Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara
3 Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 63