Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerinin anlamını kavrayabilme |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde yer alan personelin görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Rehberlik Nedir? |
Ders anlatımı ve tartışma |
2 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri |
Ders anlatımı ve tartışma |
3 |
Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
Ders anlatımı ve tartışma |
4 |
Rehberlik, psikolojik danışma ve psikoterapi |
Ders anlatımı ve tartışma |
5 |
Eğitsel ve mesleki rehberlik |
Ders anlatımı ve tartışma |
6 |
Kişisel rehberlik |
Ders anlatımı ve tartışma |
7 |
Okullarda rehberlik servisleri-hizmetler |
Ders anlatımı ve tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Psikolojik danışma süreci ve etik |
Ders anlatımı ve tartışma |
10 |
Rehberlik ve özel eğitim |
Ders anlatımı ve tartışma |
11 |
Psikolojik danışmada örgüt ve personel |
Ders anlatımı ve tartışma |
12 |
Çatışma çözme ve arabuluculuk eğitimi |
Ders anlatımı ve tartışma |
13 |
Çatışma çözme ve arabuluculuk eğitimi |
Ders anlatımı ve tartışma |
14 |
Günlük yaşam bilgi ve becerileri eğitimi |
Ders anlatımı ve tartışma |
15 |
Ailelerin eğitim sürecine katılımı |
Ders anlatımı ve tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara |
2 |
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara |
3 |
Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akıllı tahta |