Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-102 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-102 Adı: TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tasarım olgusunda renk ve renkle ilgili kavramları , renkle ilgili olanakları tanıyarak, çalışmalarında uygulayabilme ve üç boyutlu çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. Seramik çalışmalarına alt zemini oluşturabilir. Yeni ve özgün olanı tanıyarak kişisel yeti ve yeteneklerini tanıyabilir. Tasarım süreci ve üretim aşamalarını uygulayabilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrencinin görebilme yeteneği gelişir, çevresini mesleki ve sanatsal anlamda algılayabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Öğrencnini renk ile ilgili bilgi ve becerisi gelişir. Yapacağı çalışmalarda farklı boya ve boyama tekniklerini kullanabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-32 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Üç boyutlu tasarım yapabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Renk, renk çemberi, renk grupları, renk kontrastları ile renk bilgisinin kavranması ve uygulamalarının yapılması. Üç boyutlu çalışmalar; rölyef, form ve form çağrışımları, strüktür çalışmalarının yapılmasını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 PERSPEKTİF: PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI, PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI. Anlatım,soru-cevap
2 PERSPEKTİF: PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI, ÇİZGİ PERSPEKTİFİ VE ÇALIŞMALARDA UYGULANMASI. Anlatım ,uygulama,eleştiri
3 PERSPEKTİF: ÇİZGİ PERSPEKTİFİ VE ÇALIŞMALARDA UYGULANMASI. Anlatım ,uygulama,eleştiri
4 KOMPOZİSYON İLKELERİ: DENGE Sunum ,uygulama,eleştiri
5 KOMPOZİSYON İLKELERİ: VURGU Sunum,uygulama,eleştiri
6 KOMPOZİSYON İLKELERİ: RİTİM Sunum,uygulama,eleştiri
7 KOMPOZİSYON İLKELERİ: RİTİM-ZITLIK-AHENK BİRLİĞİ Uygulama,eleştiri
8 Ara Sınav
9 KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: MERKEZİ KOMPOZİSYON, ÜÇGEN KOMPOZİSYON Anlatım,sunum ,uygulama
10 KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: DİYAGONAL KOMPOZİSYON, AÇIK KOMPOZİSYON Anlatım ,uygulama,eleştiri
11 KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: KAPALI KOMPOZİSYON, SİMETRİK KOMPOZİSYON Uygulama
12 KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: ASİMETRİK KOMPOZİSYON, KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ Uygulama,eleştiri
13 MODÜLER ÇALIŞMA: BİRİM-BÜTÜN İLİŞKİSİ Anlatım ,uygulama,eleştiri
14 MODÜLER ÇALIŞMA: KOMPOZİSYON İLKELERİNDEN RENK, YÖN, BİÇİM VE ÖLÇÜDEKİ FARKLI TEKRARLARIN BÜTÜNDE OLUŞTURDUĞU DEĞİŞİKLİK. Uygulama,eleştiri
15 MODÜLER ÇALIŞMA: PARÇA BÜTÜN İLİŞKİSİ. Anlatım ,uygulama,eleştiri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986
2 Seçkinöz Mine,Resim -II,Devlet Kitapları,1986
3 Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Objeler,guaj boya seti ,farklı numaralarda resim fırçaları, resim altlığı,A3 ebatında resim defteri veya resim kağıdı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 10 50
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120