|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarımına transferi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Verilen bir konu üzerine düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması | Anlatım,soru-cevap |
2 | Konunun araştırılması ve eskiz çalışması | Araştırma, tasarım, uygulama |
3 | Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Araştırma ,eleştiri,uygulama |
4 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama,eleştiri |
5 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama |
6 | Bisküvi fırınlama | Uygulama |
7 | Uygulamaların değerlendirilmesi | Eleştiri,uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni bir konunun belirlenmesi, araştırılması ve eskiz çalışmaları | Araştırma tasarım, uygulama |
10 | Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Araştırma,eleştiri,uygulama |
11 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama,eleştiri |
12 | Gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama,eleştiri |
13 | Uygulamaya devam edilmesi | Uygulama |
14 | Kurutma yapılması | Uygulama |
15 | Bisküvi fırınlama | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications. | |
2 | Türk seramik Derneği Dergileri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |