Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-106 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-106 Adı: YÜZEYSEL TASARIM VE UYGULAMA II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarımına transferi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verilen bir konu üzerine düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması Anlatım,soru-cevap
2 Konunun araştırılması ve eskiz çalışması Araştırma, tasarım, uygulama
3 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Araştırma ,eleştiri,uygulama
4 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
5 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama
6 Bisküvi fırınlama Uygulama
7 Uygulamaların değerlendirilmesi Eleştiri,uygulama
8 Ara Sınav
9 Yeni bir konunun belirlenmesi, araştırılması ve eskiz çalışmaları Araştırma tasarım, uygulama
10 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Araştırma,eleştiri,uygulama
11 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
12 Gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
13 Uygulamaya devam edilmesi Uygulama
14 Kurutma yapılması Uygulama
15 Bisküvi fırınlama Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications.
2 Türk seramik Derneği Dergileri.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 4 7 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114