|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknolojiyi kullanmak, teknolojik cihaz kullanımına aşina olmak, bilgisayar destekli tasarım ve üretim sürecini kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar destekli tasarım yapar. |
PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-24 Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır. PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular. PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bilgisayar destekli üretim yapar |
PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-22 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Lazer aşındırma yöntemini uygular. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular. PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişmiş teknolojileri tanıma, bu teknolojilerden biri olan lazer aşındırma yönteminin kullanılmasıyla sanatsal ve dekoratif ürün oluşturmak. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemleri ile tasarım ve üretim sürecinde çağdaş teknolojik donanımları kullanarak uygulama yapmak, gerekli bilgi, beceriyi kazanmalarını sağlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanatsal ve endüstriyel alanda kullanılan teknolojik cihazlar hakkında bilgi verilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
2 | Verilen konu üzerine araştırma yapmak ve eskiz çalışmaların oluşturulması | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | Tasarımların değerlendirilmesi ve seçilen tasarım doğrultusunda bilgisayar destekli tasarım ile 3 boyut tasarımların çizilmesi (Lazer aşındırma yöntemine uygun tasarım hazırlama) | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | Tasarıma uygun malzeme/yüzey araştırılması ve seçimi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | Görüntü oluşturma formatları (Tasarımların üzerine uygulanacak dekorların belirlenmesi ve bilgisayar ortamında çizilmesi) | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
6 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
7 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzeye uygulanacak tasarım için form-biçim oluşturma | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
10 | Form-biçim oluşturmaya devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
11 | Yapılan formun üzerine lazer aşındırma yöntemini uygulanması | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
12 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
13 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
14 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
15 | Uygulama sonrası işlemlerin (montaj, birleştirme, düzenleme vb.) yapılması | Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aytepe, B. (2013). Lazer aşındırma yönteminin grafik ve seramik alanlarında uygulanmasına ilişkin eğitim programı model önerisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | |
2 | İnan, N. (2006). Bilgisayar destekli tasarım sürecinde disiplinler arası ilişkiler ve disiplinler arası uyumlu tasarım olanaklarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | |
3 | Mungan, M. C. (2006). Lazer ile kesme ve endüstriyel uygulamaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Antakya. | |
4 | Aydın, E. D. (2004). Temel tasarıma çağdaş yaklaşımlar. (1. basım). İstanbul: Mor Ajans Reklam ve Tanıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Lazer aşındırma makinesi, ahşap, plastik, pleksiglas, cam, seramik malzemeler, bilgisayar ve ilgili bilgisayar programları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |