Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-215 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-215 Adı: TEKNOLOJİK UYGULAMAMLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Teknolojiyi kullanmak, teknolojik cihaz kullanımına aşina olmak, bilgisayar destekli tasarım ve üretim sürecini kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgisayar destekli tasarım yapar. PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-24 Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır.
PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular.
PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Bilgisayar destekli üretim yapar PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-22 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Lazer aşındırma yöntemini uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular.
PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişmiş teknolojileri tanıma, bu teknolojilerden biri olan lazer aşındırma yönteminin kullanılmasıyla sanatsal ve dekoratif ürün oluşturmak. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemleri ile tasarım ve üretim sürecinde çağdaş teknolojik donanımları kullanarak uygulama yapmak, gerekli bilgi, beceriyi kazanmalarını sağlamak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanatsal ve endüstriyel alanda kullanılan teknolojik cihazlar hakkında bilgi verilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
2 Verilen konu üzerine araştırma yapmak ve eskiz çalışmaların oluşturulması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
3 Tasarımların değerlendirilmesi ve seçilen tasarım doğrultusunda bilgisayar destekli tasarım ile 3 boyut tasarımların çizilmesi (Lazer aşındırma yöntemine uygun tasarım hazırlama) Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
4 Tasarıma uygun malzeme/yüzey araştırılması ve seçimi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
5 Görüntü oluşturma formatları (Tasarımların üzerine uygulanacak dekorların belirlenmesi ve bilgisayar ortamında çizilmesi) Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
6 Çizime devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
7 Çizime devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Yüzeye uygulanacak tasarım için form-biçim oluşturma Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, demonstrasyon, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
10 Form-biçim oluşturmaya devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
11 Yapılan formun üzerine lazer aşındırma yöntemini uygulanması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
12 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
13 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
14 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
15 Uygulama sonrası işlemlerin (montaj, birleştirme, düzenleme vb.) yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aytepe, B. (2013). Lazer aşındırma yönteminin grafik ve seramik alanlarında uygulanmasına ilişkin eğitim programı model önerisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
2 İnan, N. (2006). Bilgisayar destekli tasarım sürecinde disiplinler arası ilişkiler ve disiplinler arası uyumlu tasarım olanaklarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
3 Mungan, M. C. (2006). Lazer ile kesme ve endüstriyel uygulamaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Antakya.
4 Aydın, E. D. (2004). Temel tasarıma çağdaş yaklaşımlar. (1. basım). İstanbul: Mor Ajans Reklam ve Tanıtım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Lazer aşındırma makinesi, ahşap, plastik, pleksiglas, cam, seramik malzemeler, bilgisayar ve ilgili bilgisayar programları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 2 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90