|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHADIR CEM ERDEM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin sır oluşum sistemini tamamen kavraması, denemelerle bilgilerini pekiştirmesi üst seviyelere taşıması ve istediği etkilerdeki sırları yapabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik sır çeşitlerini ve kullanılacak hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Seger yöntemi ile seramik sır yapabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Farklı seramik sırları yapabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik ve endüstriyel seramik sırlarının kimyasal kompozisyonlarının nasıl hazırlandığının anlatımı ve bu sırların denemelerinin yapılması. Hammaddelerin sır üzerindeki etkilerinin gözlemlenmesi ve hammadde verileri kullanılarak istenilen etkilerde sırlar elde edilmesi. Seramik sırını oluşturan temel oksitler ve özelliklerini içerir. Sır çeşitleri öğretilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Krakle sırların hammaddesel özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
2 | Krakle sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
3 | Krakle sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Demostrasyon |
4 | Avantürünlü sırların hammaddesel özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
5 | Avantürünlü sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
6 | Avantürünlü sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
7 | Segeri çözülmüş Avantürün sırların denemelerinin yapılması | Demostrasyon |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kül sırlarının, hammaddesel özelikleri, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
10 | Kül sırlarının, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
11 | Kül sırlarının, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
12 | Segeri çözülmüş kül sırların denemelerinin yapılması | Demostrasyon |
13 | Toplanmalı sırların, hammaddesel özelikleri, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
14 | Toplanmalı sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
15 | Segeri çözülmüş toplanmalı sırların denemelerinin yapılması | Demostrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Industrial Ceramics F.Singer, S.S. Singer, Chapman and Hall, London,1979s | |
2 | Rada, Proslav.”Ceramic Tecniques”, 1989 | |
3 | TANIŞAN, Hüseyin; METE, Zeliha. Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. | |
4 | İŞMAN,Faruk.Seramik Teknolojisi,Teknik Yayınlar Serisi 1 | |
5 | SÜMER, Güner. Seramik Sırları, Eskişehir, AK Ofset Matbaacılık, 2002. | |
6 | KARTAL, Ali.Sır ve Sırlama Tekniği, Çizgi Matbaacılık, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hammaddeler, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 4 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |