|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Strüktür sistemleri ve kullanım yerleri anlatılacaktır. Doğada bulunan strüktür sistemleri aktarılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Strüktür yapıları öğrenir |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Üç boyutlu strüktür tasarım yapar |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Özgün strüktür kompozisyonlar yapar. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin kapsamında taşıyıcı sistem kavramı anlatılacaktır. Doğa strüktürleri olan hayvansal ve bitkisel strüktürlerin yapısı incelenerek, günümüz mimarisine kaynak olduğu noktalar belirlenecektir. Strüktür sistemlerinin sınıflandırılması, kabuk sistemleri ve katlanmış plakların özellikleri anlatılmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Strüktüre ( iç yapı) giriş | Anlatma Yöntemleri, soru cevap |
2 | İç yapı elemanları | Anlatma Yöntemleri, soru cevap |
3 | Dış yapı elemanları | Anlatma Yöntemleri, soru cevap |
4 | Birim biçim araştırmaları | Uygulama |
5 | Birim biçim araştırmaları | Uygulama |
6 | Doğadaki strüktür örnekleri | Uygulama |
7 | Doğadaki strüktür örnekleri ve karakalem etütleri | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birim biçim ve bağ elemanı araştırmaları | Uygulama |
10 | İki boyutlu strüktür çalışması | Uygulama |
11 | Doğadan stilize strüktür çalışması | Uygulama |
12 | Doğadan stilize strüktür çalışması | Uygulama |
13 | Özgün strüktür çalışması(ahşap –metal) | Uygulama |
14 | Özgün strüktür çalışması(ahşap –metal) | Uygulama |
15 | Özgün strüktür çalışması(ahşap –metal) | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gence Canan Deliduman, Temel Sanat Eğitimi, Erhun Yayıncılık, Ankara | |
2 | Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 8 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |