|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitki hücresi, organik moleküller, fotosentez ve önemli biyosentetik yolaklar hakkında bilgi vermek. Bitkilerde bulunan sekonder metabolitler ve ekstrasiyonu hakkında bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki biyokimyası konularını anlatabilir. |
PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki hücresinin yapısını ve organellerini gösterebilir. |
PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitkilerdeki önemli sekonder metabolitleri tanır ve bu maddelerin elde edilmesi ile ilgili metotları uygulayabilir. |
PÇ-5 Tıbbi ve Aromatik amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitkilerde bulunan sekonder metabolitler, karbonhidtratlar, glikozidler, alkolodiler, eterik yağlar, sabit yağlar, tanenler, musilajlar, organik asitler, mumlar, bu maddelerin ekstraksiyonu ve ekstraksiyon yötemleri, tanı ve miktar tayini. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki hücre yapısı ve organelleri. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
2 | Bitki hücre yapısı ve organelleri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
3 | Bitki hücre yapısı ve organelleri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
4 | Canlılarda biyomoleküller | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
5 | Canlılık için Biyoelementler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
6 | Enzimler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
7 | Enzimler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karbonhidratlar | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
10 | Proteinler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
11 | Proteinler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
12 | Nükleik asitler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
13 | Fotosentez | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
14 | Azot Metabolizması | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
15 | Bitki sekonder ürünleri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bitki biyokimyası, Nobel Akademik Yayıncılık, F.A..Ayaz, Dördüncü basımdan çeviri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Biyolojik örnekler (tohum, yağ, süt vb.), projeksiyon cihazı, laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |