| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OZAN ATSIZ (ozanatsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dünya miras alanların kapsamı, korunması, tanıtımı, yönetimi konularında bilgi edinilerek sorunların çözümüne yönelik beceri geliştirmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya Miras Alanları ile ilgili kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Dünya Miras Alanlarının yer aldığı bölgelerde projeler geliştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Dünya Miras Alanlarının korunmasında önemli unsurları değerlendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Dünya Mirasları hakkında bilgi sahibi olabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya miras alanları kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, yasalar ve kararlar; doğal ve/ veya kültürel mirasın tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 2 | Miras Kavramı - Tanımlamalar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 3 | Mirasın Korunması ve Sürdürelebilirlik; Kanunlar, Yönetmelikler, Antlaşmalar vb. | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 4 | UNESCO Dünya Miras Alanlarına Giriş | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 5 | Türkiye'nin Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 6 | Türkiye'nin Geçici Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 7 | Tehlike Altındaki Dünya Mirasları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kuzey Amerika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 10 | Güney Amerika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 11 | Avrupa'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 12 | Asya'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 13 | Afrika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 14 | Avustralya'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Leask, A., & Fyall, A. (Eds.). (2006). Managing world heritage sites. Routledge. | |
| 2 | Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites. A practical manual for World Heritage site managers. ICOMOS. | |
| 3 | Hall, C. M., & PIggIN, R. (2003). World Heritage sites: managing the brand. Managing visitor attractions: New directions, 203-219. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||