Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 418 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 418 Adı: VATANDAŞLIK EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Vatandaşlık kavramını tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Vatandaşlık eğitiminin boyutlarını açıklar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Vatandaşlık eğitiminde yaşanabilecek sorunları tespit edebilir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Farklı ülkelerdeki vatandaşlık eğitimi uygulamarı hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Aktif vatandaşlık kavramı ile ilgili pozitif bir tutum geliştirir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Vatandaşlık eğitiminde aile ve okulun önemini kavrar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Vatandaşlık kavramı ve boyutları Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
2 Günümüzde etkin ve demokratik vatandaşlığın temel özellikleri Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
3 Toplumsal bir öğrenme olarak vatandaşlık: Aile, çevre ve basın Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
4 Okulda vatandaşlık eğitiminin amacı, boyutları Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
5 İlköğretimde vatandaşlık eğitiminin rolü Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
6 İlköğretimde vatandaşlık eğitiminin rolü Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
7 Ders programları ile vatandaşlık eğitimi Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
8 Ara Sınav
9 Ders programları ile vatandaşlık eğitimi Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
10 Ders dışı etkinliklerde vatandaşlık eğitimi Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
11 Vatandaşlık eğitiminde öğretmenin rolleri Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
12 Vatandaşlık eğitimiyle ilgili etkinlik örnekleri Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
13 İlköğretim programında vatandaşlık eğitimi etkinlikleri Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
14 İlköğretim programında vatandaşlık eğitimi etkinlikleri Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
15 Vatandaşlık eğitiminde yaşanan sorunlar Soru cevap, problem çözme, düz anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi, (Editör: İsmail Acun-Bülent Tarman-Erkan Dinç), Pegem Akademi Yay.
2 Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi, Aksan Yay.
3 Sosyal Bilgiler Öğretimi Demokratik Vatandaşlık Eğitimi, Der: Cemil Öztürk, Pegem Akademi Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93