|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Vatandaşlık kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vatandaşlık eğitiminin boyutlarını açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vatandaşlık eğitiminde yaşanabilecek sorunları tespit edebilir. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı ülkelerdeki vatandaşlık eğitimi uygulamarı hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Aktif vatandaşlık kavramı ile ilgili pozitif bir tutum geliştirir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Vatandaşlık eğitiminde aile ve okulun önemini kavrar. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vatandaşlık kavramı ve boyutları | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
2 | Günümüzde etkin ve demokratik vatandaşlığın temel özellikleri | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
3 | Toplumsal bir öğrenme olarak vatandaşlık: Aile, çevre ve basın | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
4 | Okulda vatandaşlık eğitiminin amacı, boyutları | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
5 | İlköğretimde vatandaşlık eğitiminin rolü | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
6 | İlköğretimde vatandaşlık eğitiminin rolü | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
7 | Ders programları ile vatandaşlık eğitimi | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders programları ile vatandaşlık eğitimi | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
10 | Ders dışı etkinliklerde vatandaşlık eğitimi | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
11 | Vatandaşlık eğitiminde öğretmenin rolleri | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
12 | Vatandaşlık eğitimiyle ilgili etkinlik örnekleri | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
13 | İlköğretim programında vatandaşlık eğitimi etkinlikleri | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
14 | İlköğretim programında vatandaşlık eğitimi etkinlikleri | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
15 | Vatandaşlık eğitiminde yaşanan sorunlar | Soru cevap, problem çözme, düz anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi, (Editör: İsmail Acun-Bülent Tarman-Erkan Dinç), Pegem Akademi Yay. | |
2 | Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi, Aksan Yay. | |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretimi Demokratik Vatandaşlık Eğitimi, Der: Cemil Öztürk, Pegem Akademi Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |