Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMÖ 418 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMÖ 418 Adı: TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye Türkçesinin güncel sorunları üzerinde bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçenin tarihî ve temel kurallarını öğrenir PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye Türkçesinin nasıl doğru yazılıp konuşulacağı hakkında bilgi sahibi olur PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye Türkçesinin söz dizimi ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basın-yayın organlarında ve günlük yaşamda görülen dil yanlışlarına karşı duyarlılık kazanma PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenci, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilir. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Edindiği bilgilerle Türkiye Türkçesinin yanı sıra diğer Türk lehçelerine ait metinler üzerinde de dil bilgisi analizleri yapabilir ve fikir ileri sürebilir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi.Türkçenin imla meselesi, kelime türetme meselesi, kelime alış verişi, yapıları yanlış olan kelimeler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması
2 Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması
3 Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması
4 Türkçenin imla meselesi Anlatma Yöntemi
5 Türkçenin imla meselesi Anlatma Yöntemi
6 Türkçenin imla meselesi Anlatma Yöntemi
7 kelime türetme meselesi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 kelime türetme meselesi Anlatma Yöntemi
10 kelime türetme meselesi Anlatma Yöntemi
11 kelime alış verişi Anlatma Yöntemi
12 kelime alış verişi Anlatma Yöntemi
13 kelime alış verişi Anlatma Yöntemi
14 yapıları yanlış olan kelimeler Anlatma Yöntemi
15 yapıları yanlış olan kelimeler Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Zülfikar, H. (1991), Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları, TDK, Ankara.
2 Ateş, K. 2010; Dil Hurafeleri ve Türkçe'nin Güncel Sorunları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Tahta, Görsel yayınlar, Bilgi ve iletişim teknolojileri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 95