|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Türkçesinin güncel sorunları üzerinde bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçenin tarihî ve temel kurallarını öğrenir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye Türkçesinin nasıl doğru yazılıp konuşulacağı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye Türkçesinin söz dizimi ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Basın-yayın organlarında ve günlük yaşamda görülen dil yanlışlarına karşı duyarlılık kazanma |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenci, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilir. |
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Edindiği bilgilerle Türkiye Türkçesinin yanı sıra diğer Türk lehçelerine ait metinler üzerinde de dil bilgisi analizleri yapabilir ve fikir ileri sürebilir. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi.Türkçenin imla meselesi, kelime türetme meselesi, kelime alış verişi, yapıları yanlış olan kelimeler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
| 2 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
| 3 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
| 4 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 10 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
| 11 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
| 12 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
| 14 | yapıları yanlış olan kelimeler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | yapıları yanlış olan kelimeler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zülfikar, H. (1991), Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları, TDK, Ankara. | |
| 2 | Ateş, K. 2010; Dil Hurafeleri ve Türkçe'nin Güncel Sorunları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Tahta, Görsel yayınlar, Bilgi ve iletişim teknolojileri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||