|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Türkçesinin güncel sorunları üzerinde bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçenin tarihî ve temel kurallarını öğrenir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Türkçesinin nasıl doğru yazılıp konuşulacağı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye Türkçesinin söz dizimi ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basın-yayın organlarında ve günlük yaşamda görülen dil yanlışlarına karşı duyarlılık kazanma |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenci, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilir. |
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Edindiği bilgilerle Türkiye Türkçesinin yanı sıra diğer Türk lehçelerine ait metinler üzerinde de dil bilgisi analizleri yapabilir ve fikir ileri sürebilir. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi.Türkçenin imla meselesi, kelime türetme meselesi, kelime alış verişi, yapıları yanlış olan kelimeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
2 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
3 | Türkçenin güncel sorunlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması |
4 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
6 | Türkçenin imla meselesi | Anlatma Yöntemi |
7 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
10 | kelime türetme meselesi | Anlatma Yöntemi |
11 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
12 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
13 | kelime alış verişi | Anlatma Yöntemi |
14 | yapıları yanlış olan kelimeler | Anlatma Yöntemi |
15 | yapıları yanlış olan kelimeler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zülfikar, H. (1991), Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları, TDK, Ankara. | |
2 | Ateş, K. 2010; Dil Hurafeleri ve Türkçe'nin Güncel Sorunları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Tahta, Görsel yayınlar, Bilgi ve iletişim teknolojileri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |