|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere devletler arası ilişkiler tarihinin öğretilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Devletler arası ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünya siyasetine yön veren olayları açıklayabilir. |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tarihi perspektifle günümüz olaylarını karşılaştırabilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türkiye'nin tarihsel sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antik Yunan ve İtalyan kent devletlerinden Soğuk Savaş sonrasına devlet arası ilişkiler tarihi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri | Anlatım |
| 2 | Westphalia Düzeni ve Fransız Devrimi Öncesi Avrupa | Anlatım |
| 3 | Fransız Devrimi | Anlatım |
| 4 | Viyana Kongresi | Anlatım |
| 5 | 1830-1848 Devrimleri | Anlatım |
| 6 | Emperyalizm dönemi | Anlatım |
| 7 | 18 ve 19. yüzyıllarda Osmanlı İmparatorluğu | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Birinci Dünya Savaşı süreci. | Anlatım |
| 10 | İki savaş arası dönem | Anlatım |
| 11 | İkinci Dünya Savaşı süreci 1 | Anlatım |
| 12 | İkinci Dünya Savaşı süreci 2 | Anlatım |
| 13 | Soğuk Savaş Dönemi | Anlatım |
| 14 | Yumuşama ve Komünist Blokun Çözülmesi | Anlatım |
| 15 | Güncel Gelişmeler | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sander, Oral (2010), Siyasi Tarih: İlkçağlardan 1918’e, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
| 2 | Sander, Oral (2010), Siyasi Tarih: İlkçağlardan (1918-1994), İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 107 | ||