|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEHER ULU (seherulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, DURDU MEHMET BİÇKES, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, vakalarını ve yaklaşımlarını öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal psikolojinin temel konularını açıklamada kullanılan teori ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İnsan davranışının grup gibi sosyal oluşumlardan nasıl etkilendiğini açıklayabilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal psikolojinin teorik bilgi ve kavramlarını kişiler arası ilişkiler ve grup ilişkileri gibi günlük hayat olguları ile ilişkilendirebilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sosyal psikolojinin teorilerini, araştırma metot ve sonuçlarını kritik bir şekilde analiz edip değerlendirebilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal psikolojinin çalışma konuları, sosyal olaylar ve sosyal deneyler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders izlencesi üzerine açıklamalar ve dersin genel tanıtımı. | Anlatım |
| 2 | Sosyal psikolojinin tanıtımı, içeriği, diğer bilim dallarıyla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi. | Anlatım |
| 3 | Sosyal algı | Anlatım |
| 4 | Sosyal biliş | Anlatım |
| 5 | Sosyal etki | Anlatım |
| 6 | Sosyal etki | Anlatım |
| 7 | Tutumlar | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tutum değişimine ilişkin yaklaşımlar. | Anlatım |
| 10 | Benlik | Anlatım |
| 11 | Benlik Sunumu | Anlatım |
| 12 | Önyargı ve Ayrımcılık | Anlatım |
| 13 | Önyargı ve Ayrımcılık | Anlatım |
| 14 | Toplumsal Cinsiyet | Anlatım |
| 15 | Güncel Gelişmeler | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aranson, Elliot., Wilson, Timothy D. and Akert, Robin M. (2012). Sosyal Psikoloji (Çeviren: Okhan Gündüz). 1. Basım, İstanbul: Kaknüs Yayınları. | |
| 2 | Kağıtçıbaşı, Çiğdem., Cemalcılar, Zeynep. (2021). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, sosyal deney videoları, ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||